Verksamhetschefssekreterare till verksamhetsområde plastik- och käkkirurgi

Verksamhetschefssekreterare till verksamhetsområde plastik- och käkkirurgi

Arbetsbeskrivning

Verksamhetsområde plastik- och käkkirurgi

Vi är Akademiska sjukhuset – ett av Sveriges ledande universitetssjukhus. Förutom rollen som länssjukhus är vi leverantör av högspecialiserad vård och betjänar två miljoner människor i Mellansverige. Hos oss pågår det något hela tiden – ett nytt liv ser dagens ljus, en mormor opereras, en kollega hyllas som livets hjälte. Vi tror att ärlighet varar längst och det är ingen hemlighet att vi behöver bli fler. Som kollega till oss får du vara med om mycket. Hårda prövningar men också fantastiska händelser, stark gemenskap och stöttning från kollegor och medmänniskor. För att se delar ur vår verklighet, besök vår fotoutställning på akademiskafotoutstallning.se.

Välkommen med din ansökan och bli en del av oss.

Är du nyfiken och stimuleras av utmaningar? Tycker du om att ha en spännande och samordnade funktion där du ofta har flera uppgifter på gång samtidigt? Brinner du dessutom för förbättringar och utveckling? Vi söker dig som vill bli vår nya verksamhetschefssekreterare!

Vår verksamhet
Inom verksamhetsområdet plastikkirurgi och käkkirurgi bedrivs en stor del av sjukhusets högspecialiserade riks- och regionvård samt regionens två uppdrag inom nationell högspecialiserad vård, allt i nära samarbete mellan olika specialiteter. Vi är en expansiv verksamhet med ca 200 medarbetare och vår verksamhet är kvalitetscertifierad enligt ISO 9001 och SS-EN 15224. Verksamheten är indelad i fem ämnesområden med både akut och elektiv verksamhet: brännskador, kraniofacial kirurgi, rekonstruktiv kirurgi, allmän plastikkirurgi och käkkirurgi. Verksamheten behöver nu förstärkas med en ny verksamhetschefssekreterare som också arbetar på en övergripande verksamhetsnivå.

Ditt uppdrag
Vi söker en erfaren chefssekreterare som ska ge administrativt stöd till vår verksamhetschef i administrativa processer och assistera med bland annat uppdaterad kalender och e-post. Som verksamhetschefssekreterare är du insatt i alla administrativa flöden och har en samordnarfunktion i verksamhetsområdets ledningsgrupp. Organisatoriskt är du direkt underställd verksamhetschefen och kommer arbeta nära akademiska företrädare, läkarchefen och läkargruppen men även på en övergripande verksamhetsnivå.

Du har en sekreterarfunktion i samband med ledningsgruppsmöten, samverkan och andra möten på ledningsnivå som kräver minnesanteckningar eller protokoll. Likaså fungerar du som verksamhetsområdets handläggare samt registrator i sjukhusets allmänna-, patient- och forskningsdiarium, samt handlägger och samordnar patientklagomål, Lex Maria- och patientnämndsärenden. Arbetsuppgifterna är mycket varierande och du förväntas självständigt driva ditt arbete och du fyller en viktig funktion som nyckelspelare inom verksamhetsområdet. Du arbetar proaktivt med stöd och service för att möta både verksamhetens och ledningsgruppens behov och uppdrag.

Dina kvalifikationer
Vi ser gärna att du har en dokumenterad utbildning gällande administration och sekreteraruppgifter alternativt långvarig erfarenhet. Du har mycket goda kunskaper i svenska språket och kan uttrycka dig på engelska både muntligen och skriftligen då befattningen innebär kontaktytor med icke svensktalande. Du känner till vad patientsekretess innebär och hur GDPR påverkar arbetet inom hälso- och sjukvården. Vi förutsätter att du har goda kunskaper i hela Office 365-paketet speciellt i word, excel, powerpoint, sharepoint men även teams.

Din kompetens
Vi lägger stor vikt vid noggrannhet, servicekänsla och initiativförmåga. Det är nödvändigt att du har god samarbetsförmåga och flexibilitet, att du både självständigt och i grupp kan utföra de arbetsuppgifter som ingår samt att du ser förändringsprocesser som en positiv utmaning. Du är stabil även vid hög arbetsbelastning, arbetar strukturerat och prioriterar rätt saker. Det är viktigt att du är förutseende och ligger steget före för att verksamheten ska flyta på så bra som möjligt och för att kunna parera för snabba förändringar. Du är engagerad och har förmågan och vilja att bidra till att fortsätta utveckla våra arbetssätt och rutiner.

Vi erbjuder
Vi erbjuder en tillsvidareanställning på 100%. Provanställning om högst sex månader kan komma att tillämpas.

Hos oss får du förmåner som gör skillnad, läs om förmånerna här (https://regionuppsala.se/jobba-hos-oss/bli-var-nya-kollega/formaner/).

Vill du veta mer?
Andres Rodriguez Lorenzo, verksamhetschef 018-612 21 57
Facklig kontaktperson nås via växeln 018-611 00 00

Vill du jobba med oss?
Välkommen med din ansökan via länken nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag.

Region Uppsala värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet.

Denna rekrytering sker helt genom Region Uppsalas försorg. Vi undanber oss därför telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Uppsala
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 december 2022
  • Ansök senast: 10 januari 2023

Besöksadress

Primärvårdens ledningskontor Dragarbrunnsgatan 78
None

Postadress

Primärvården
Uppsala, 75185

Liknande jobb


Stadssekreterare/valsamordnare, Solna stad

Stadssekreterare/valsamordnare, Solna stad

14 november 2024

12 november 2024

Utskottssekreterare med inriktning registrator

Utskottssekreterare med inriktning registrator

11 november 2024

Erfaren Skolsekreterare till Blackebergs gymnasium

Erfaren Skolsekreterare till Blackebergs gymnasium

5 november 2024