OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Myndigheten har ca 630 anställda och ett anslag på ca 330 mnkr år 2006. Polisverksamheten bedrivs i tre verksamhetsgrenar - brottsförebyggande verksamhet, utredning och lagföring samt service. Myndigheten är organisatoriskt indelad i en operativ avdelning och gemensamma enheter. Du kommer att vara placerad vid ekonomienheten i Halmstad. Som verksamhetscontroller kommer dina arbetsuppgifter bl.a. att vara följande: Medverka i arbetet med att utveckla och driva myndighetens verksamhetsstyrning och -uppföljning. Detta innebär bl.a. att ansvara för olika delar av arbetet med att ta fram myndighetens verksamhetsplan och resultatrapporter. Ta fram och sammanställa underlag avseende verksamhetsplanering och -uppföljning, såväl internt inom myndigheten som återrapportering till Rikspolisstyrelsen. Presentera rapporter inför den strategiska och den operativa ledningsgruppen samt för Polismyndighetens styrelse. Vara myndighetens expertstöd inom sakområdet. Leda eller ingå i projekt. Vi söker dig som: har högskoleutbildning med ekonomisk inriktning, annan likvärdig utbildning eller motsvarande erfarenhet inom området har erfarenhet av att arbeta med ekonomi- och verksamhetsstyrningsfrågor inom offentlig förvaltning har mycket god förmåga att kommunicera såväl muntligt som i skrift är resultatinriktad, kan arbeta självständigt och ta egna initiativ har ett flexibelt arbetssätt och är utvecklingsinriktad har analytisk förmåga och kan sätta detaljer i ett större sammanhang har mycket goda datakunskaper har mycket god samarbetsförmåga.