Verksamhetscontroller

Arbetsbeskrivning

Om avdelningen Arbetsförmedlingen erbjuder arbetssökande och arbetslösa personer ett förstärkt stöd i form av en personlig coach. Nuvarande kompetens- och tjänsteutbud ska kompletteras med externa aktörer som utför likvärdiga tjänster. I enlighet med det nya uppdraget är en ny avdelning under uppbyggnad - Avdelningen för Kompletterande Aktörer. Syftet med Kompletterande Aktörer är att göra utbudet av förmedlingstjänster större och mer diversifierat. Detta kan bidra till en förbättrad service till arbetssökande. Satsningar sker mot olika målgrupper. Nya och korttidsarbetssökande kan få ett förstärkt stöd genom personliga coacher. De personer som står långt från arbetsmarknaden eller som har varit arbetssökande en längre tid, kan få möjlighet att vara hos en extern aktör. Det förstärkta stödet ska komplettera trygghetsråden, trygghetsstiftelsen och det stöd som finns inom ramen för omställningsavtalen. Arbetsuppgifter Som verksamhetscontroller för avdelningen Kompletterande aktörer kommer dina arbetsuppgifter bland annat att bestå av att: . Analysera behov av IT-stöd . Ansvara för att i samarbete med IT-avdelningen anpassa befintligt och eventuellt nyutvecklat IT-[ stöd/metodstöd för hantering av kompletterande aktörer och deras behov . Huvudansvar för controllerverksamheten . Samverka med IT-avdelningen Kvalifikationer Du har högskoleutbildning som högskoleingenjör/IT, ekonom eller motsvarade kunskaper förvärvade på annat sätt. Du har en stark vilja att utvecklas. Det är viktigt är att du trivs med att arbeta i lag och att du är en initiativrik och lösningsfokuserad individ. . Du har erfarenhet från arbete som verksamhetscontroller . Du är van vid att arbeta i och leda projekt . Du har erfarenhet av processinriktat arbete samt utredningar och analyser av verksamheten . Du har erfarenhet av verksamhetsutveckling eller verksamhetsstyrning Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet för arbetet. Du har intresse för att bygga upp en ny roll och arbeta med att utveckla verksamheten. Som ledare initierar du en dialog, inspirerar andra och sprider kunskap bland övriga medarbetare. Du[tar egna initiativ, prioriterar och skapar struktur. Du ser[vad som gagnar helheten i situationer med många intresseriktningar. Du tar ansvar för uppgiften och driver processer vidare.[ Som person är/har du: . Utåtriktad, initiativtagare som har god samarbetsförmåga . Strukturerad, välorganiserad och har förmåga att arbeta i ett klimat med kort framförhållning och tidspress . Förmåga att kommunicera, entusiasmera och motivera Övrigt Anställningsformen är tillsvidare. Vid tillräckliga kvalifikationer har sökande från Arbetsförmedlingens stödverksamhet företräde till tjänsten. [Ansökan Välkommen med din ansökan senast den 25 juni 2009. Du ansöker genom att klicka på knappen 'ansök' nedan och bifoga ditt CV där du beskriver relevant arbetslivserfarenhet och utbildning samt ett personligt brev.

Kontaktpersoner på detta företaget

Frida Biller, Arbetsförmedlingschef
010-487 63 43
Laila  Öhrling, Arbetsförmedlingschef
010-487 42 66
Christine Ekdahl Persson, Arbetsförmedlingschef
010-4871942
Åke Söderqvist, Enhetschef
010-486 96 29
Peter  Andersson, Arbetsförmedlingschef
010-486 84 18
Lena Hertzberg, Arbetsförmedlingschef
010-486 42 43
Pär Netsman, Sektionschef
010-488 01 62
Jeanette Magnusson, sektionschef
010-4866927
Sofia  Karlsson, Arbetsförmedlingschef
010-487 44 04
Ann-Marie Dabergott, Sektionschef
010-4860740

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arbetsförmedlingen
  • 1 plats
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 5 juni 2009
  • Ansök senast: 25 juni 2009

Besöksadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA 63105 Eskilstuna
None

Postadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA
Eskilstuna, 63105

Liknande jobb


20 augusti 2010

Säkerhetsarkitekt

21 augusti 2010

Specialist Applikationssäkerhet

21 augusti 2010

23 augusti 2010