OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tomelilla kommun, på Österlen i Skåne, har 12 900 invånare. Vi är en del av den expansiva Öresundsregionen och är en kommun med landsbygdskänsla men ändå nära större städer och kontinenten. Tomelilla kommun har ca. 800 anställda.
ARBETSUPPGIFTER
I rollen som controller ligger fokus på verksamhetens ekonomi, uppföljning/ styrning, budgetarbete och analys.
Du arbetar med att stödja chefer i ekonomiska frågor och i prognosarbete.
Du kommer att arbeta med ekonomifrågor främst inom området Stöd och omsorg, där äldre- och handikappomsorg ingår.
Du är en viktig del av vår centraliserade ekonomi- och inköpsavdelning, direkt underställda ekonomichefen och deltar aktivt i avdelningens arbete, t ex utredningar, tertialrapporter och årsbokslut.
I ditt uppdrag ingår även att komma med förslag på och arbeta med förbättringar av arbetsformer och arbetssätt inom det ekonomiska området.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har högskoleexamen med ekonomisk inriktning eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer vara likvärdig. Du behärskar svenska i tal och skrift, och är mycket väl förtrogen med Excel/Word och beslutstödssystem.
Som person har du sinne för detaljer, men ännu viktigare är din förståelse för helheten.
Vi fäster stor vikt vid din pedagogiska och analytiska förmåga och din känsla för god service. Du har sedan tidigare erfarenhet av att arbeta med liknande uppgifter.
Meriterande är erfarenhet från ekonomiarbete inom ramen för socialtjänstlagen, lagen om särskilt stöd till vissa funktionshindrade och hälso- och sjukvårdslagen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Ekonomichef Eva Lundberg
Fackliga företrädare nås via kommunens växel
0417-180 00
Mikael Göransson , IT-chef
0417-182 26
Samhällsbygnadschef Jörgen Prahl
0417-181 34
Kanslichef Christian Björkqvist
0417-182 53
Personalchef Maria Wihlborg
Kanslichef Johan Linander
0417-182 53
Kommunsekreterare Pamela Lindqvist
0417-182 06