OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Österåker är en av landets snabbast växande kommuner och har idag över 38 000 invånare. Befolkningen är ung, nyföretagandet starkt och arbetslösheten låg. De flesta bor i centralorten Åkersberga, ca 30 minuter nordost om Stockholm. Den fantastiska naturen och skärgården ger många möjligheter till aktiv fritid och härligt boende. Vi beaktar jämställdhets- och mångfaldsaspekten vid rekrytering. För mer information www.osteraker.se ARBETSUPPGIFTER Som verksamhetscontroller på Ekonomienheten kommer du att arbeta mot flera nämnder. Den controller vi söker kommer i första hand ansvara för att säkerställa och ta fram ekonomiska förutsättningar för Socialförvaltningens verksamhet. Förvaltningen arbetar på uppdrag av socialnämnden, vård- och omsorgsnämnden och ansvarar för det sociala området. Vård- och omsorgsnämnd som kundvalsnämnd köper/beställer tjänster hos olika utförare. Arbetet innebär i huvudsak att ta fram och ansvara för den interna budgeten, utveckla pengkonstruktionen, fördelning av budgeten mellan olika verksamhetsområden, uppföljningar, analyser, prognoser och bokslut samt ta fram eventuella åtgärdsplaner tillsammans med enhetscheferna. Du kommer även att arbeta med att effektivisera ekonomiska rutiner och processer inom förvaltningen. KVALIFIKATIONER Vi söker dig med ekonomexamen eller motsvarande. Det är en fördel om du har erfarenhet från kommunal verksamhet. Du skall vara nyfiken och gärna ta egna initiativ. Du ska kunna hantera många frågor samtidigt av varierad omfattning och komplexitet. Eftersom alla uppgifter inte kan definieras i förväg bör du kunna hantera att arbeta flexibelt.