OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kort beskrivning av företaget::
City polismästardistrikt omfattar geografiskt de centrala delarna av Stockholms stad samt Lidingö stad. City består av en kriminalenhet, en administrativ enhet, en tillståndsenhet, en operativ samordningsenhet samt de två operativa sidoenheterna Norr- och Södermalm.
I polismästardistriktet finns sju närpolisområden och för närvarande har vi ca 1300 anställda.
Den dagliga genomströmningen av människor från andra håll är mycket större än antalet bofasta. Inom City finns dessutom slottet, riksdagen och regeringskansliet med alla departementen och flertalet av de utländska ambassaderna. Dessutom förekommer händelser av olika slag inom City såsom statsbesök, demonstrationer, idrottstävlingar, konserter och festivaler. Detta medför att det ställs särskilda krav på distriktets olika verksamheter.
Du kommer att ha din placering vid administrativa enheten, kansligruppen, som är belägen på Bergsgatan 48. Vi är för närvarande ca 30 medarbetare som bl.a. arbetar med utbildning, personalfrågor, ekonomi samt juridik.
INFORMATION OM LEDIG TJÄNST:
Titel: Verksamhetscontroller
Beskrivning av arbetsuppgifter:
Du kommer att:
-medverka i arbetet med att ta fram olika styrdokument i distriktet, t.ex. verksamhetsplan, handlingsplaner och åtagandeplaner m.m.
-samordna dialoger mellan polisledningen och enhetscheferna
-kontinuerligt följa upp uppsatta mål med direkt återkoppling till berörda chefer
-arbeta med bearbetning av statistik på övergripande nivå
-delta i utvecklingen av systemförbättringar avseende organisation, resursfördelning och datastöd
-bedriva ett nära samarbete med Kriminalunderrättelsetjänsten
Beskrivning av kvalifikationer:
Du har:
-högskoleutbildning med ekonomisk inriktning eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt
-god förmåga att förmedla information samt är mycket analytisk
-goda kunskaper i ekonomi- och organisationsfrågor samt intresse för att bidra till att Citypolisens mål om minskad brottslighet uppnås
-goda kunskaper i att arbeta med analys- och verksamhetsuppföljning
-erfarenhet att driva utvecklings- och förändringsarbete
Det är meriterande om du har:
-kunskaper om myndighetens datasystem som t.ex. RAR, PARIS, STORM, Agresso START 2 m.fl. samt dess uppföljningssystem
-controllerutbildning
Du känner till och arbetar efter Polisens värdegrund.
Övriga villkor:
Polismyndigheten vill tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
Vi tillämpar vanligtvis provanställning. Ansökningshandlingarna återsänds efter två år och endast på särskild begäran.