Verksamhetscontroller

Verksamhetscontroller

Arbetsbeskrivning

Målet för jämställdhetsarbetet i Sverige är att kvinnor och män ska ha samma makt och möjligheter att forma samhället och sina egna liv. Arbetet omfattar bland annat frågor om inflytande, ekonomi, hälsa, utbildning, arbete och kroppslig integritet. I grunden handlar jämställdhetsarbetet om att omfördela makt och resurser för att uppnå målen.

Jämställdhetsmyndigheten, inrättades 1 januari 2018, ska säkerställa att regeringens jämställdhetspolitik får genomslag och att bidra till ett effektivt genomförande av jämställdhetspolitiken. Myndighetens uppgift är att samordna, följa upp och på olika sätt ge stöd inom jämställdhetens områden. Vi befinner oss i ett spännande utvecklingsskede som en ung myndighet och behöver dig som tycker om att jobba i en sådan organisation.

Arbetsuppgifter

Som verksamhetscontroller bidrar du i myndighetens arbete med styrning, planering och uppföljning och stödjer chefer inom detta område. Arbetet innebär att tillsammans med finansiell controller ge stöd till chefer att planera och följa upp sin verksamhet. I rollen som verksamhetscontroller kommer du arbeta med analys och dokumentation av nyckeltal.

Du kommer även att bidra till löpande utveckling av myndighetens styr- och uppföljningsprocesser. I arbetsuppgifter ingår även arbete med verksamhetsplanering, årsredovisning och budgetunderlag.

Kvalifikationer


• Akademisk utbildning inom ekonomi eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer som likvärdiga för tjänsten
• Minst 4 års erfarenhet av arbete med ekonomi- och verksamhetsstyrning i staten
• Erfarenheter av en samordnade roll
• Mycket goda kunskaper i Agresso och Excel
• God förmåga att producera välstrukturerade och lättillgängliga texter
• God förmåga att uttrycka dig väl i både tal och skrift, både på svenska och engelska

Vi ser det som meriterande om du har


• Kunskaper inom jämställdhetsområdet
• Erfarenhet inom myndighetens sakfrågor

Vi sätter stor vikt vid dina personliga egenskaper. Som person har en god förmåga att strukturera ditt arbete och bra på att samarbeta och självständigt planera samt driva ditt eget arbete. För uppdraget krävs även en god analytisk och pedagogisk förmåga.

Anställningsinformation

Tjänsten är placerad på Jämställdhetsmyndighetens kontor i Angered. Resor i tjänsten kan förekomma.

Anställningen är en tillsvidareanställning. Jämställdhetsmyndigheten tillämpar 6 månaders provanställning. Tillträde så snart som möjligt eller enligt överenskommelse.

Praktisk information

Vill du veta mer om jobbet, kontakta Lena Leed, avdelningschef, 031–3929002. Vill du veta mer om rekryteringsprocessen, kontakta Jonathan Jacobsson, HR-generalist, 031–3929070. Fackliga kontaktpersoner för Saco-S Lars-Gunnar Engström, 031–39229016 och Lena Bjurving ST, 031–3929053.

Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster. 

Jämställdhetsmyndigheten värnar om en rekrytering fri från diskriminering.

Välkommen mede din ansökan senast 22 juni. Vi tar emot din ansökan elektroniskt via vårt rekryteringssystem.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jämställdhetsmyndigheten
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 juni 2020
  • Ansök senast: 22 juni 2020

Liknande jobb


Erfaren controller till kommunal kund!

Erfaren controller till kommunal kund!

4 november 2024

Controller för anställning hos kund

Controller för anställning hos kund

4 november 2024

Projektcontroller sökes!

Projektcontroller sökes!

4 november 2024