Verksamhetscontroller

Arbetsbeskrivning

***** Vill du att varje dag ska vara den viktigaste? *****
Vi spelar en central roll i att upprätthålla rättssäkerheten i vårt samhälle. Gå in på www.aklagare.se och läs mer om vår spännande verksamhet, personligheterna vi söker och de karriärvägar som öppnas.


Diarienummer ÅM-A 2013/1200

Planeringsavdelningen på Riksåklagarens kansli söker en verksamhetscontroller. Anställningen är ett vikariat på sex månader som kan komma att övergå i en tillsvidareanställning.

Åklagarmyndigheten som arbetsgivare

Som en del av Åklagarmyndigheten får du över 1 300 kollegor över hela landet. Vi har en central roll inom rättsväsendet och bidrar alla till att upprätthålla rättsäkerheten i vårt samhälle - oavsett vilka våra arbetsuppgifter är. Det gör varje dag till den viktigaste.

Din viktiga vardag

Planeringsavdelningen har som övergripande uppgift att leda myndighetens planerings- och uppföljningsprocess samt att utveckla, producera och analysera statistik. Avdelningen ansvarar bland annat för myndighetens verksamhetsuppföljning, årsredovisning och verksamhetsstatistik.

Du möter en modern och platt organisation, med fokus på det goda ledarskapet, där alla hjälps åt över kompetensgränserna. I vår verksamhet är det viktigt att vi speglar samhället, därför jobbar vi medvetet med mångfald och jämställdhet. Vi är dessutom övertygade om att olikheter berikar oss - både som individer och som myndighet. Hos oss får du också goda möjligheter till utveckling i rollen och till att skapa balans mellan arbete och fritid.

Arbetet som verksamhetscontroller ingår i ett team som består av verksamhetscontrollers och statistiker och vi arbetar i nära samverkan med övriga delar av organisationen.

I arbetsuppgifterna ingår bland annat att

* Delta i det årliga planeringsarbetet
* Ta fram och presentera månadsrapporter
* Delta i arbetet med årsredovisning och budgetunderlag
* Stödja myndighetens chefer i deras arbete med planering och uppföljning

Dina kvaliteter och kvalifikationer 

Vi söker dig som har en samhällsvetenskaplig högskoleutbildning eller ekonomisk inriktning och flera års relevant arbetslivserfarenhet. Du har erfarenhet och kunskap om planering och uppföljning i offentlig förvaltning, gärna från statlig myndighet och/eller regeringskansliet.

Du har goda kunskaper i Excel och har en god stilistisk förmåga att skapa och bearbeta texter.

Som person är du engagerad, resultatinriktad, analytisk, noggrann och har en god samarbetsförmåga.  

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniel Brodén, Vice chefsåklagare
010-562 64 16
Jeanette Skyttberg,Tf vice chefsadministratör
010-562 64 33
Ann Peters, chefsadministratör
010-562 57 13
Lisa Zetterqvist, Facklig kontaktperson ST
010-562 5729
Linda Liljebert, Facklig kontaktperson ST
010-562 50 33
Margareta Sandholm, Tf bitr personaldirektör
010-562 50 75
Sara Malmhester, Facklig kontaktperson Jusek
010-562 50 18
Ulf Ållebrand, chefscontroller
010-562 51 30
Christoffer Johansson, ST
010-562 71 72
Eva Johnsson, Jusek
010-562 71 67

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Åklagarmyndigheten Sundsvall
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell lön
  • Vikariat med möjlighet till förlängning
  • Publicerat: 29 juli 2013

Besöksadress

Drottninggatan 9
None

Postadress

Box 721
Sundsvall, 85121

Liknande jobb


13 november 2024

Handläggare statistik

Handläggare statistik

13 november 2024

Handläggare statistik

Handläggare statistik

13 november 2024