Verksamhetscontroller

Verksamhetscontroller

Arbetsbeskrivning

Bodens kommun är en modern småstad med 28 000 invånare. I Boden lever vi närhetsliv. Med det menar vi det liv där du har nära till allt som är viktigt och lite till fritidsaktiviteter, ditt jobb, skolor, kulturevenemang, attraktiva hustomter, shopping och naturnära upplevelser.

Att arbeta i Bodens kommun är att vara nära Bodensarnas föränderliga vardag. Detta innebär möjligheter och utmaningar där vägen fram kan vara mod att våga. Vi har en stark våga prova-kultur där stödet från kompetenta kollegor och chefer finns nära. Här får du ett stort förtroende i en fantastisk miljö och möjlighet att utveckla dig själv och andra.

Med anledning av att vår Verksamhetscontroller kommer att gå vidare till annat arbete söker vi nu dennes ersättare. Tjänsten är placerad på Socialförvaltningen under enheten för förvaltningsadministration. Vill du vara delaktig i vårt glada team med många olika kompetenser är du välkommen att söka tjänsten!

ARBETSUPPGIFTER
I arbetsuppgifterna ingår att arbeta med verksamhetsutveckling gentemot basverksamheterna. I samverkan leda och genomföra statistikanalyser och uppföljningar för att identifiera förbättringsområden.

Inom befattningen ingår att ha ett övergripande ansvar för socialförvaltningens statistikrapporteringar till Socialstyrelsen och andra myndigheter. Förse ledningsgrupper, linjechefer samt politisk ledning med verksamhetsstatistik. Uppföljning av måluppfyllelse och aktiviteter i delårsrapporter och årsredovisning. Uppföljning av nämndens internkontrollplan inklusive uppföljning av externa utförare inom vård och omsorg. Föredragningar för politisk ledning är en del i uppdraget. Som en del i tjänsten ingår även att hantera förvaltningens GDPR frågor.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med högskoleutbildning som motsvarar kompetenskraven och bedöms lämplig för befattningen. Som verksamhetscontroller krävs god analytisk förmåga, gott ordningssinne och genuint intresse för statistik kombinerat med kunskaper i officepaketet. Meriterande är kännedom om socialtjänstens verksamheter samt erfarenhet av arbete i verksamhetssystemet Treserva. Du ska vara positiv, ha lätt för att kommunicera och vara föredragande. Kunna uttrycka dig väl i tal och skrift, vara noggrann och ha ambition till att bidra med hög servicenivå. Du ska kunna leda utvecklings- och förbättringsprojekt inom förvaltningen samt delta i kommunövergripande utvecklingsarbeten. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.


ÖVRIGT
Vi värdesätter en jämn ålders- och könsfördelning samt mångfald inom alla yrkesområden.
Vi har rökfri arbetstid och vi erbjuder en friskvårdstimme i veckan.

När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringssystem. Support i e-rekryteringssystemet kan du få via 0771-693 693 Frågor om tjänsten besvaras av kontaktpersonerna i annonsen.

Inför rekryteringsarbetet har Bodens kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi tackar vänligt men bestämt nej till all kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Sammanfattning

Liknande jobb


Verksamhetskoordinator

Verksamhetskoordinator

3 oktober 2024

2 oktober 2024

Projektkoordinator

24 september 2024