OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med att utveckla vår verksamhet?
Välkommen till Åstorp – Söderåsstaden med mod att pröva nya vägar.
Åstorp ligger strategiskt beläget mitt i nordvästra Skåne med närhet till hav och natur. Här finns möjlighet till härliga upplevelser, då natur och kultur är ett kännetecken för kommunen.
Åstorp befinner sig i en positiv tillväxt med cirka 16 000 invånare. Genom mycket goda väg- och järnvägsförbindelser underlättas arbetspendling.
Vi erbjuder en attraktiv arbetsplats, där alla kan göra skillnad. Vi värdesätter den kvalitet som respekt och mångfald tillför. Kommunen arbetar aktivt med hälsofrämjande insatser och har t.ex. tobaksfri arbetstid.
Åstorp är en del av Familjen Helsingborg, vilket erbjuder goda möjligheter till kommunövergripande samverkan och utveckling.
ARBETSUPPGIFTER
Avdelningen för ekonomi och analys arbetar med ekonomi- och verksamhetsstyrningsfrågor och samordnar kommunens inköp och upphandlingar. Vi är en stödfunktion till kommunens olika verksamheter och den politiska organisationen. Avdelningen är centralt placerad under kommunstyrelseförvaltningen.
Vi erbjuder en tjänst med ett brett ansvarsområde, med fokus på processledning och stöd till kommunens verksamheter. De huvudsakliga ansvarsområdena är intern kontroll och inköps- och upphandlingsfrågor. Intern kontroll är ett viktigt verktyg i vår ekonomi- och verksamhetsstyrning. Med ett bra intern kontroll-arbete bidrar vi till att vår verksamhet förbättras och når sina mål, att rapporteringen om verksamheten och ekonomin är tillförlitlig och att verksamheten efterlever lagar och regler. Som samordnare leder du och utvecklar intern kontroll-arbetet. Arbetet sker i nära samarbete med chefer och medarbetare i verksamheten och med ekonomer och strategisk utvecklare inom avdelningen.
Åstorps kommun har tillsammans med andra kommuner en gemensam upphandlingsenhet som är placerad i Klippans kommun. Som central inköpssamordnare är du Åstorps kommuns kontakt till upphandlingsenheten. Du samordnar och administrerar frågorna inom kommunen, stödjer och utbildar chefer och medarbetare i frågorna.
Övriga arbetsuppgifter kan anpassas efter dina kunskaper och intresseområden. Vi arbetar tillsammans på avdelningen med att se över hur vi arbetar och hur vi kan utveckla vårt arbete framåt. Del av tjänsten kan komma att inriktas mot exempelvis administration, verksamhetsanalys, digitalisering eller ekonomistyrning.
KVALIFIKATIONER
Vi ser att du:
• har högskoleutbildning med ekonomisk eller statsvetenskaplig inriktning, eller annan likvärdig utbildning
• är strukturerad, analytisk och utvecklingsinriktad
• har god kommunikativ förmåga och uttrycker dig väl i tal och skrift
• har god samarbetsförmåga och skapar förtroende hos både chefer och medarbetare
• bidrar till en god arbetsmiljö och vårt gemensamma utvecklingsarbete.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Intervjuer kommer att hållas den 9 januari.
ÖVRIGT
För att bli aktuell för anställning i Åstorps kommun behöver du uppvisa utdrag ur polisens belastningsregister.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till olika rekryteringskanaler och marknadsföring, vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter eller liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Näringslivsutvecklare Susann Cardell
0731-487560
Bobby Svitzer, integrationssamordnare
042-64059
Lena Mårtensson Stenudd, kommunchef
042 - 640 50
Kommunsekreterare Merih Özbalci
042-640 13
Förvaltningschef Dan Håkansson
042-64030
Nämndsekreterare Daniel Sjölin
042-64129