OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Strängnäs kommun utvecklar individen, verksamheten och samhället! Våra 2 300 medarbetare verkar i en dynamisk organisation som gärna prövar nya vägar för att nå sina mål.
Kommunens 34 000 invånare bor i attraktiva tätorter som Strängnäs, Mariefred, Åkers Styckebruk och Stallarholmen, eller i mindre orter med landsbygdskaraktär. Till Stockholm tar du dig på mindre än en timme.
Barn- och utbildningsnämndens verksamhetsområden omfattar förskola, pedagogisk omsorg, grundskola, grund- och gymnasiesärskola, gymnasieskola, Vuxenutbildning och elevhälsa.
Vi är cirka 1000 medarbetare som arbetar i utbildningskontorets verksamheter.
Vuxenutbildningen i Strängnäs består av skolformerna komvux, sfi och särvux.
ARBETSUPPGIFTER
Vuxenutbildningen i Strängnäs består av skolformerna komvux, sfi och särvux. Vuxenutbildningens elever utgör en mycket heterogen grupp med olika bakgrund, förutsättningar och erfarenheter. Det ställer höga krav på en flexibel och individanpassad verksamhet med komplex administration som kan göra snabba omställningar.
Vi söker nu en verksamhetscontroller. I tjänsten ingår ekonomihantering/fakturering, elevadministration, uppföljning/statistik samt övrig administration och service. I tjänsten ingår även ett utökat ansvar för
• Budgetuppföljning och prognostisering
• Kvalitets- och elevuppföljning hos externa utbildningsanordnare och andra kommuner
• Upphandling och avtal
• Delegationsrapportering
• Samordning/planering av administrativa resurser
• Framtagande av administrativa rutiner/processer
Vi söker dig som vill bidra till att höja utbildningsnivån hos invånarna i Strängnäs kommun och vill utveckla verksamheten tillsammans med engagerade medarbetare.
KVALIFIKATIONER
• Erfarenhet av vuxenutbildning/utbildning i svenska för invandrare
• Eftergymnasial utbildning inom ett eller flera av områdena: ekonomi, administration eller juridik eller motsvarande dokumenterad kompetens som stämmer med arbetets innehåll. Även annan eftergymnasial utbildning t ex den statliga rektorsutbildningen med kvalitetsuppföljning/resultatstyrning och skoljuridik stämmer på kravprofilen.
• Erfarenhet av budget/ekonomiarbete
• Erfarenhet av kvalitetsuppföljning/kvalitetsarbete
• Erfarenhet av privata aktörer/externa utbildningsanordnare/upphandling
• Goda färdigheter i att använda dator då flertalet arbetsuppgifter innehåller mer eller mindre dataanvändande.
Meriterande är erfarenhet/kunskap om något/några av programvarorna/datasystemen Alvis, Fronter och Raindance samt goda kunskaper i engelska och/eller andra språk.
Stor vikt läggs vid personliga egenskaper då vi söker dig som har förmåga att arbeta med många olika pågående uppgifter, kan ta eget initiativ/ansvar, klarar snabba omställningar och har en god service- och samarbetsförmåga samt ser fram emot att få utveckla verksamheten tillsammans med engagerade medarbetare.
ÖVRIGT
Som sökande ber vi dig att ansvara för dokumentation av din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning. Som kommun omfattas vi av offentlighetsprincipen och innebär att vi är skyldiga att lämna ut ansökningshandlingar som begärs av allmänheten och massmedia.
Strängnäs kommun har gjort mediaval för denna rekrytering och undanber därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.
Kontaktpersoner på detta företaget
Rektor Simon Husberg
0152-29423
Bitr rektor Mikael van Lunssen
0152-29752
Bitr. rektor Mikael van Lunssen
0152 297 52
Rektor Simon Husberg
0152 294 23
Bitr. rektor Rose-Marie Heiskanen
0152 297 99
HR-specialist Liselotte Flemmingsdotter
0152 291 62
Utbildningschef Tony Lööw
0152 293 63
Tf rektor Rose-Marie Heiskanen
0152 297 99
Rektor Bengt Melin
0152-29423
Biträdande rektor Rose-Marie Heiskanen
0152 297 99