OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du att varje dag ska vara den viktigaste? Vi spelar en central roll i att upprätthålla rättssäkerheten i vårt samhälle. Gå in på www.aklagare.se och läs mer om vår spännande verksamhet, personligheterna vi söker och de karriärvägar som öppnas.
ÅM-A 2016/1475
Till huvudkontoret i Stockholm söker vi en verksamhetscontroller
Om arbetet
Tjänsten är placerad på ekonomiavdelningen som bland annat ansvarar för myndighetens processer för planering och uppföljning inklusive intern styrning och kontroll. Du kommer att ingå i ett team som består av ytterligare en verksamhetscontroller samt fyra statistiker. Du kommer även att samarbeta nära ekonomiavdelningens ekonomicontrollers samt samverka med övriga delar av organisationen.
Som verksamhetscontroller kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter att vara att
Tillsammans med kollegor driva myndighetens årliga planeringsarbete Följa upp och analysera verksamheten och presentera resultatet i månads- och tertialrapporter Stödja myndighetens chefer i deras arbete med planering och uppföljning Arbeta med årsredovisning och budgetunderlag Delta i utvecklingsprojekt och utredningar
Dina kvaliteter och kvalifikationer
Vi söker dig som har en samhällsvetenskaplig högskoleutbildning eller ekonomisk inriktning och flera års relevant arbetslivserfarenhet. Du har erfarenhet och kunskap om planering och uppföljning i offentlig förvaltning, gärna från statlig myndighet och/eller regeringskansliet.
Du har goda kunskaper i Excel och Word och har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.
Som person är du engagerad, analytisk, noggrann, får saker gjorda och har en god samarbetsförmåga.
Om anställningen
Anställningen är en tillsvidareanställning med en provanställning på 6 månader.
Tester kan förekomma i rekryteringsprocessen.
I Åklagarmyndighetens rekryteringsprocess genomförs säkerhetsprövning av de sökande. Vidare information om vad säkerhetsprövningen innebär finns på Åklagarmyndighetens hemsida.
På grund av arkivbestämmelser sparar vi ansökningar i två år. När du ansöker kommer dina personuppgifter att behandlas enligt offentlighetsprincipen samt personuppgiftslagen. När du skickar din ansökan till oss, samtycker du till detta.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Linda Billfalk Åkerlund, facklig kontaktperson Saco-S
070-315 56 38
Pia Tanttu, facklig kontaktperson ST
010-562 54 37
Sofia Forsberg, personalhandläggare
010-562 50 48
Stephan Uttersköld, IT-utvecklingschef
010-562 57 52
Ulf Ållebrand, ekonomidirektör
010-562 51 30
Erika Lejnefors, facklig kontaktperson Saco-S
010-562 70 91
Maria Palmquist, facklig kontaktperson ST
010-562 65 23
Mikael Svensson, säkerhetschef
010-562 50 91
Maria Schütt, enhetschef
010-562 50 76
Karin Rosander, Informationsdirektör
010-562 50 10