OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Riksrevisionen, som är en del av riksdagens kontrollmakt, har unika möjligheter att granska genomförandet och effektiviteten i det statliga åtagandet. Granskningarnas resultat är ofta uppmärksammade och används som underlag i offentlig debatt och i samband med politiska beslut.
Vi söker nu en verksamhetscontroller till Riksrevisorernas stab med uppgift att bidra till styrning och uppföljning vid myndigheten.
Arbetsuppgifter
Som verksamhetscontroller kommer du att ha ett pådrivande, sammanhållande och praktiskt ansvar för ett antal av Riksrevisionens myndighetsövergripande processer så som verksamhetsplanering, tertialuppföljning, årsredovisning och arbete med intern styrning och kontroll. Du kommer också ha ansvar för framtagande och uppdatering av myndighetens årsplan. Ditt uppdrag bygger på ett nära och gott samarbete med Riksrevisionens ledning och cheferna för de olika verksamhetsdelarna. Som verksamhetscontroller har du också ett nära samarbete med myndighetens finansiella controller.
Vi söker
Vi söker dig som har relevant akademisk examen och minst sju års erfarenhet av arbete som verksamhetscontroller eller motsvarande, varav merparten inom statlig verksamhet. Du har sedan tidigare haft en pådrivande roll i arbete med liknande arbetsuppgifter och vana av att rapportera till ledningen i strategiska frågor. Vidare har du goda kunskaper om statlig styrning och erfarenhet från arbete med verksamhetsplanering, uppföljning och processen för intern styrning och kontroll.
Du har mycket god förmåga att uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift. Vidare har du mycket goda kunskaper i Office-paketet. Det är meriterande om du sedan tidigare har arbetat i it-baserade ledningssystem och om du har vana av att formge årsplaner. Även erfarenhet av revision är en merit. Som person är du analytisk, drivande och har god samarbetsförmåga samt en förmåga att se till hela myndighetens verksamhet. Du är pedagogisk och strukturerad i ditt arbetssätt.
Vi fäster stor vikt vid de personliga egenskaper.
Vi erbjuder
Vi erbjuder en professionell och stimulerande arbetsmiljö på en myndighet med en viktig samhällsfunktion. Vår arbetsplats är belägen på Nybrogatan i centrala Stockholm.
Om tjänsten
Anställningen inleds med sex månaders provanställning. Tillträde sker enligt överenskommelse.
Ansökan
Skicka in din ansökan senast 2017-10-10 märkt med dnr 2.2.1-2017-1182. För att söka tjänsten registrerar du brev och CV i en databas via ansökningsknappen nedan och ger ditt medgivande till hantering av dina personuppgifter.
Mer information om tjänsten
Vill du veta mer om tjänsten? Kontakta Lena Moritz, stabschef, tfn 0734-45 2166.
Fackliga företrädare
Per Dackenberg, Saco-S/Riksrevisionen, 08-5171 4272
Ingvar Önnhage, ST/Riksrevisionen, 08-5171 4097
Kontaktpersoner på detta företaget
Avdelningschef Gina Funnemark
08-5171 4044
Avdelningschef Per Johansson
08-5171 4288
Avdelningschef Anna Hagberg
08-5171 4222
Ylva Hilberth, HR-specialist
08-5171 4093
Carl-Gustav Gullstrand, Saco-S/Riksrevisionen
08-5171 4316
Nina Gustafsson Åberg, ST/Riksrevisionen
08-5171 4054
Per Dackenberg, Saco-S/Riksrevisionen
08-5171 4272
HR- specialist Paulina Eklund
08-5171 4065
HR-specialist Susanna Burman
08-5171 4093
Henrik Söderhielm, Saco-S/Riksrevisionen
08-5171 4469