OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Myndigheten för delaktighet är en kunskapsmyndighet som arbetar inom funktionshindersområdet. Vi arbetar för att alla, oavsett funktionsförmåga, ska kunna vara fullt delaktiga i samhället. Med FN:s konvention om rättigheter för personer med funktionsnedsättning som grund driver vi på utvecklingen, följer upp funktionshinderspolitiken och sprider kunskap inom området.Myndigheten har knappt 60 medarbetare och ligger centralt i Sundbyberg. Vi strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.
ARBETSUPPGIFTER
Avdelningen för verksamhetsstöd har ansvar för att samordna myndighetens funktioner inom områdena ekonomi, juridik, HR, IT, upphandling, lokalfrågor samt reception. Avdelningen ansvarar också för registratur och arkiv. Vid sidan av sin samordnande roll stödjer också avdelningen löpande den övriga organisationen inom sina olika verksamhetsområden. I arbetet på myndigheten ingår att verka för tillgänglighet i alla verksamhetsområden.
Vi söker nu en verksamhetscontroller till en spännande och mångfacetterad roll. Arbetsuppgifterna kommer att vara varierande och utmanande såväl strategiska som operativa till exempel:
• budgetunderlag
• verksamhetsplanering, budgetering och uppföljning
• interna och externa ekonomiska prognoser
• årsredovisning
• ekonomiska analyser och utredningar
• riskanalys, intern styrning och kontroll
• utvecklingsarbete inom ansvarsområdet
• stöd till ledning och övriga chefer i interna ekonomiska frågor.
Vi samarbetar idag med Statens servicecenter gällande ekonomi- och löneadministration.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:
• akademisk examen inom ekonomi, gärna med inriktning mot ekonomistyrning
• arbetat med budget-, prognos- och uppföljningsarbete inom statlig myndighet eller affärsverk
• goda kunskaper i redovisning
• goda kunskaper i Officepaketet
• goda kunskaper i svenska och engelska
Det är meriterande om du har:
• erfarenhet av arbete med myndighetsstyrning
• erfarenhet av att arbete i och med processer
• erfarenhet av förändringsarbete
• erfarenhet från det funktionshinderspolitiska området
• Statens controllerutbildning
För att trivas i rollen behöver du vara kommunikativ, initiativrik och flexibel och tycka att det är stimulerande med ett omväxlande arbete i en relativt ny myndighet. Du är organiserad, strukturerad och noggrann och ser vad som behövs göras. Du är analytisk, driven och självgående samt har lätt för att samarbeta med andra.
ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt cv-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Myndigheten behandlar dina personuppgifter i enlighet med den nya dataskyddsförordningen (GDPR). Läs mer om myndighetens personuppgiftspolicy på www.mfd.se.
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Personalchef Christina Westblom
08 600 84 39
Avdelningschef Nina Lindqvist
08 600 84 26
Avdelningschef Pär Rådling
08-600 84 46
Personalchef Christina Westblom
08-600 84 39
Personalhandläggare Karin Fröblom
08-600 84 58
Avdelningschef Kalle Elofsson
08-600 84 40
Personalhandläggare Helene Sundewall
08-600 84 26
Sektionschef kommunikation Hanna Jämtin
08-600 84 77