OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Sedan 2016 arbetar Framtiden Byggutveckling med att initiera, utveckla och producera bostäder i hela Göteborg utifrån det allmännyttiga uppdraget. Allt för att fler göteborgare ska få tillgång till hyresrätter med en rimlig hyra. Framtiden Byggutveckling ingår i Framtidenkoncernen där också de förvaltande bolagen Bostadsbolaget, Familjebostäder, Gårdstensbostäder och Poseidon ingår. Inom koncernen finns även Egnahemsbolaget, GöteborgsLokaler och Störningsjouren. Framtidenkoncernen är Göteborgs allmännytta och Sveriges största bostadskoncern.
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker dig som är konsult att under ca 12 månader vill ta dig an rollen som Verksamhetscontroller. Eventuellt kan det tänkas att tjänsten kan vara 80% eller likande.
Dina arbetsuppgifter innebär att du:
- Har ansvar för och håller samman arbetet med upprättande och uppföljning av bolagets verksamhetsplan, riskanalys, internkontrollplan och åtgärdsplan.
- Har ansvar för och leder arbetet i vår styrgrupp för bolagets processer, Processägarforum. Här utvecklar och förbättrar vi processerna så att våra medarbetare har rätt förutsättningar och bolaget kan nå sina mål.
- Deltar i utredningar och utvecklingsuppdrag, sammanställer och rapporterar resultat och behov av förbättringar.
- Stöttar med att ge systematik och struktur för styrande och stödjande dokument.
- Förbereder handlingar och presentationer inför styrelsemöten avseende de uppgifter du ansvarar för enligt ovan.
I rollen ingår också att samordna och kvalitetssäkra bolagets investeringsunderlag för nyproduktion och att kvalitetssäkra bolagets avtalshantering inom nyproduktion.
Du har ett nära samarbete med företagsledningen, enskilda chefer och berörda medarbetare i bolaget och kollegor i koncernen. Du tillhör avdelningen Affärsstöd, som leds av ekonomichefen och ansvarar för och är stöd i organisationen för ekonomi, verksamhetsstyrning, processutveckling och administration. Vidare ansvarar avdelningen som styrande funktion inom HR och IT utifrån given kravställning och skapar förutsättningar för leverans på uppsatta mål.
I tjänsten som verksamhetskontroller fortsätter du att utveckla vår verksamhetsstyrning. Du arbetar huvudsakligen med att utveckla, förvalta och följa upp bolagets styr- och ledningssystem och våra processer med tillhörande rutiner och avvikelsehantering.
Framtiden Byggutveckling har i dag ca 850 bostäder i produktion och en portfölj som omfattar ca 6000 bostäder. Omsättning för 2021 är knappt 2 miljarder kronor och vi hanterar närmare 100 projekt i olika skeden. Som allmännyttigt bolag jobbar vi aktivt med utveckling av en effektiv och kvalitativ produkt med mål om rimliga hyror. En självklarhet för oss är trygga livsmiljöer, minskad miljöpåverkan och kostnadseffektiv förvaltning. Just nu är vi drygt 35 anställda med stort engagemang och expertis inom olika områden fördelat på avdelningar för projekt, utveckling och affärsstöd. (ska uppdateras)
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har relevant högskole-/universitetsutbildning och erfarenhet av liknande arbetsuppgifter med dokumenterade förbättringsresultat och framgångar. Du behärskar arbete med styrnings- och rapporteringssystem och har goda kunskaper i Office 365.
I rollen som verksamhetscontroller behöver du kunna arbeta självständigt och driva frågor inom ditt ansvarsområde framåt. Vi tror också att du är noggrann och strukturerad och har en god analytisk förmåga. Du är också flexibel och har en förmåga att prioritera. Eftersom rollen innebär ett nära samarbete med chefer och kollegor krävs det att du är lyhörd och har en förmåga att se helheten.
Du har ett arbetssätt som innebär att du involverar andra och är van att leda workshops och driva utvecklingsfrågor tillsammans med andra.
Vi tror att du behöver ha minst fem års erfarenhet av motsvarande uppgifter för att lyckas med uppdraget.
ÖVRIGT
Vi är erbjuder dig intressanta arbetsuppgifter och möjligheten att bidra till samhällsutvecklingen i Göteborg. Tillsammans skapar vi nya attraktiva bostadsområden med bra bostäder och goda miljöer inom Göteborgs Stad.
Vi har ett flexibelt arbetssätt som innebär att du i samråd med din chef kommer överens om var och hur du utför ditt uppdrag bäst. När vi är på kontoret arbetar vi i en spännande miljö på Johanneberg Science Park där organisationerna i lokalerna spelar viktiga roller för att utveckla nya innovationer och bygga ett hållbart samhälle.
Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare.
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 08-84 53 00.
Bemannia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag inom offentlig sektor. Vi har ramavtal med 220 kommuner och ett 100-tal förvaltningar, bolag och myndigheter. Bemannia är ett auktoriserat bemanningsföretag som har kollektivavtal. Detta är en trygghet och en kvalitetssäkring såväl för våra kunder som för dig som konsult. Bemannias etablerade samarbeten med tusentals attraktiva arbetsgivare i hela landet erbjuder dig mängder med spännande karriärmöjligheter.
Kontaktpersoner på detta företaget
Annahita Yassarati
Kristina Fransson
Alexandra Lindholm
Linda Solini
Malin Strandberg
Lisa Målberg
David Målsäter
Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe
Erika Hansson