Verksamhetscontroller, inriktning upphandling till Samhällsbyggnadskontoret

Verksamhetscontroller, inriktning upphandling till Samhällsbyggnadskontoret

Arbetsbeskrivning

En dag på jobbet?
Vi utökar Ekonomistaben  med en verksamhetscontroller med inriktning upphandling. Detta är en ny tjänst vilket innebär att uppdraget kommer att bestå av en del utvecklingsarbete.
Ditt huvudsakliga arbete knyter an till kommunens Mål- och budgetprocess med det grundläggande perspektivet en God Ekonomisk Hushållning. Samhällsbyggnadskontorets ekonomistab arbetar med budget, uppföljning, prognos och bokslut och utgör stöd till chefer.
Du kommer att vara drivande och delaktig i att utveckla arbetet med verksamhetsplanering och verksamhetsuppföljning, nyckeltal, kvalitet och internkontroll. Inom avtalsområdet kommer du att ha en samlad bild av och ge stöd till kontoret  både vad gäller upphandling men också i uppföljningen av resultat och avtalstrohet. Ett nära samarbete med ekonomicontroller, chefer och projektledare på samhällsbyggnadskontoret samt med kommunkoncernens upphandlingsbolag Telge Inköp är en naturlig del i rollen. I detta arbete är din kompetens i ekonomistyrning central för att vi tillsammans ska lyckas genomföra våra uppdrag.

Vem är du?
Som person är du van att ta ansvar och du driver ditt arbete framåt för att nå resultat.  Du är engagerad och kreativ med vilja att åstadkomma förbättringar. Du är strukturerad och strategisk genom att tänka övergripande och se de långsiktiga konsekvenserna av dina beslut. Vi värdesätter samarbetsförmåga högt, där du har en sociala förmåga att lätt etablera och vidmakthålla goda samarbeten såväl inom som utanför vår organisation. För att lyckas, förstår du ekonomiska samband och där du har en god pedagogisk förmåga att förklara dessa för andra.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper!

Kvalifikationer
Högskoleexamen civilekonom eller motsvarande
Goda kunskaper inom redovisning
Minst 2 års erfarenhet av att arbeta som controller/ekonom inom kommunal verksamhet, gärna inom samhällsbyggnadsområdet
Har erfarenhet från att driva förbättringsprojekt
Har arbetat i ERP (Agresso)
Har goda kunskaper i Officepaketet och då främst Excel.
Har goda kunskaper i svenska i tal och skrift är en förutsättning för arbetet. 

Vi erbjuder dig  
Din nästa arbetsplats kommer att vara i vårt Stadshus precis intill pendeltågsstationen. Här har du nära till Södertälje centrum, pendeltåg, bussar och en fantastisk utsikt över såväl staden som kanalen.
Vi tillämpar årsarbetstid vilket innebär att du själv har möjlighet att styra och planera din egen arbetsdag och arbetstid. Under pandemin tillämpar vi distansarbete i hög grad men vi vill att du ska vara på plats en viss del av arbetsveckan beroende på allmänna rekommendationer. Vi ser även fortsatt positivt på att kunna erbjuda viss del distansarbete när rekommendationerna kring hemarbete släpps.
Vi erbjuder även ett friskvårdsbidrag på 3 000 SEK samt möjlighet att växla semesterersättning till extra lediga dagar.
För övriga förmåner se https://www.sodertalje.se/kommun-och-politik/jobba-hos-oss/formaner/

Södertälje kommun tillämpar bakgrundskontroller vid rekryteringar. I denna rekrytering kommer därför slutkandidaten genomgå en kontroll som genomförs av ett externt företag.
Välkommen till oss!  
Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Södertälje kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 juli 2022
  • Ansök senast: 30 augusti 2022

Liknande jobb


Controller till Scandinavian Roadconstruction AB

Controller till Scandinavian Roadconstruction AB

1 november 2024

1 november 2024

1 november 2024

Financial Controller

Financial Controller

1 november 2024