OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Lilla Edets kommun är en av kommunerna i Göteborgsregionen, gynnsamt belägen längs Göta älv med närhet till Göteborg, Trollhättan och Uddevalla. Du tar dig snabbt och säkert med tåg eller på motorväg mellan orterna. De goda kommunikationerna ger oss möjligheten att fortsätta växa och utvecklas.
I kommunen arbetar cirka 1500 medarbetare med att skapa bästa möjliga förhållanden för våra drygt 14 000 invånare, våra företag och för alla som besöker oss. Som arbetsgivare värnar vi om alla våra medarbetare och erbjuder därför bland annat kompetensutveckling, friskvårdsbidrag, semesterdagsväxling, bidrag till studielitteratur, möjlighet till privatbilleasing och mycket annat. Hos oss finns närhet till de du samarbetar med och tack vare vår storlek har du goda möjligheter att påverka och utveckla våra verksamheter.
Beskrivning
Som verksamhetscontroller i Lilla Edets kommun kommer du att fungera som motor i ett antal återkommande processer tillsammans med förvaltningsledning.
Du kommer att rapportera direkt till förvaltningschef/kommunchef. Arbetet är operativt och du kommer få stort inflytande i processernas utformning.
Arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter består av att vara sammanhållande och sammanställa material i förvaltningens olika återkommande processer. Du hjälper kommunen att designa effektiva, gärna digitaliserade, processer inom exempelvis lokalförsörjning, intern kontroll och mål- och resursplan. En del i din roll är att agera rådgivare och bollplank till chefer och andra beslutsfattare.
Dina arbetsuppgifter kan också handla om att sammanställa statistik, volymer, utredningar, uppföljning, prognoser, ärendeberedning eller analyser. Du håller även ihop förvaltningens arbete till nämnd, och gör skriftliga och muntliga presentationer.
Arbetsuppgifterna är årshjulsberoende och kan komma att variera något beroende på förvaltning.
Kvalifikationer
För att passa i rollen som verksamhetscontroller har du:
- En högskoleexamen inom ekonomi, statsvetenskap eller för uppdraget annan relevant utbildning.
- Dokumenterad erfarenhet av kvalitetsutvecklingsarbete, statistik och utredningar.
- God kunskap i det svenska språket, som du talar och skriver obehindrat.
Vi söker dig som med lätthet kan arbeta i olika datasystem, har god analytisk förmåga och är utvecklingsorienterad. Kunskap inom statistik är meriterande då du tillexempel kan komma att ta fram befolkningsprognoser. Då du kommer att vara inblandad i flera olika processer är det viktigt att du är flexibel och har förmågan att prioritera bland dina uppdrag. Du behöver ha ett helhetsperspektiv och viljan att se hur olika delar i kommunen påverkar varandra.
Som person har du lätt för att inspirera och bemöta människor. Du gillar att ge service och är strukturerad och tydlig i ditt arbetssätt. Du är pedagogisk och har förmågan att förmedla budskap både muntligt och skriftligt samtidigt som du påverkar till förändring i önskad riktning.
Är du den vi söker? Ansök idag!