OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du några års erfarenhet inom ekonomi- och verksamhetsstyrning? Har du tidigare arbetat på en myndighet och är bekant med vad det innebär? Söker du en tjänst innehållandes mycket ansvar och varierande arbetsuppgifter? Då har vi en tjänst för dig!
Om tjänsten
Perido söker nu en erfaren Verksamhetscontroller till vår kund som är en statlig myndighet vars uppdrag är att ge service till myndigheter och medborgare. Tjänsten är placerad i Stockholm.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som verksamhetscontroller kommer du att tillhöra en avdelning vars uppgift är att bistå med ledningsstöd. Du kommer att ges ett stort ansvar med arbetsuppgifter inom följande områden:
· Samordna verksamhetens resultat i samband med övriga avdelningar och funktioner inom myndigheten
· Prognos och uppföljning
· Löpande månadsuppföljning
· Stödja projekt och utvecklingsarbete med kostnadsberäkningar, finansieringsfrågor och ekonomiska överenskommelser.
· Stöd till projektledare vad gäller budget och uppföljning
Resor i tjänsten kan förekomma vid behov.
Dina egenskaper
Som person söker vi dig som tar dig an arbetsuppgifter med god struktur och noggrannhet. Det finns en genomtänkt tanke bakom varje beslut du tar. I anslutning till detta har du även förmågan att kunna tänka utanför boxen och hitta nya vägar. Vidare tror vi att du är en social person som har lätt för att skapa förtroende bland kollegor och bygga relationer. Du är även pedagogiskt lagd och kan med lätthet förklara och kommunicera ut resultat inför såväl ledningsgrupper som medarbetare.
Låter detta som något för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Vi söker dig som har:
● Akademisk examen inom ekonomi eller motsvarande relevant utbildning
● Minst fyra års erfarenhet av arbete med ekonomi- och verksamhetsstyrning
● Tidigare arbetat på en statlig myndighet
● Goda kunskaper i MS Office och analysverktyg
● Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift
Plus i kanten:
● Erfarenhet av att ekonomisystem Agresso
● Erfarenhet av projekt (budget och uppföljning)
Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag till sista september 2020 med chans till förlängning. Tillträde i maj.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig inom 24 timmar på vardagar. Ange tjänsten referensnummer 31663 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 70 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/for-jobbsokande/ och https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.