OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Socialförvaltningen Sydväst är en av fyra socialförvaltningar i Göteborgs Stad med runt 900 medarbetare. I stadsområdet Sydväst bor cirka 120 000 invånare och området stäcker sig från Billdal till Högsbohöjd och till södra skärgården. Förvaltningens uppdrag är att barn, unga och vuxna ska kunna leva ett tryggt och självständigt liv och att barn och unga har en rik fritid. Förvaltningen jobbar också för att stötta personer i hemlöshet till ett varaktigt boende. Genom samverkan med civilsamhälle, lokalt näringsliv och andra aktörer ska vi öka folkhälsan och tryggheten i området.
I socialförvaltningen Sydväst vill vi ta tillvara på engagemanget hos alla medarbetare. Hos oss kan du påverka både ditt eget jobb och andras liv.
ARBETSUPPGIFTER
Avdelningen Boende och hemlöshet befinner sig i en spännande fas, där kvalitet och utveckling är i fokus och vi söker därför en verksamhetscontroller. Uppdraget är brett och mångfacetterat och du kommer ha uppdrag på en övergripande nivå när det gäller samordning av avdelningsledningens arbete. Som verksamhetscontroller arbetar du i en bred roll som innefattar att stödja avdelningschef och verksamhetschefer i strategiska frågor med fokus på verksamhetsplanering, uppföljning, analys samt kvalitets- och utvecklingsprocesser.
Som verksamhetscontroller kommer du samordna och vara drivande i arbetet med målstyrning som sker inom avdelningen, men kommer även att vara en länk till arbetet som sker inom förvaltningen och Göteborgs Stad.
Du kommer att ha ett särskilt ansvar för att sammanställa, tolka och analysera statistik samt för att ta fram beslutsunderlag och relevanta nyckeltal. Vidare ansvarar du för att utveckla strukturer för att följa upp och mäta resultat och effekter av insatser.
I din roll kommer du även att genomföra utredningar, svara på skrivelser och remisser.
KVALIFIKATIONER
Du som söker behöver ha relevant högskoleutbildning med inriktning på statsvetenskap, samhällsvetenskap, ekonomi, offentlig förvaltning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
Du behöver ha flerårig erfarenhet av arbete med verksamhetsplanering, uppföljning och analys. Du kan tidigare ha arbetat som verksamhetscontroller, ekonom eller verksamhetsutvecklare, men med en tyngdpunkt på arbete med verksamhetsplanering, nyckeltalsuppföljning samt uppföljning av resultat.
Om du har erfarenhet av att ha arbetet med Stratsys är det meriterande.
Som person behöver du vara drivande med ett analytiskt förhållningssätt och förmåga att arbeta strukturerat och systematiskt med komplexa frågor. Du är prestigelös och lyhörd och trivs med att samarbeta och har en god förmåga att kommunicera. Som person drivs du av att bidra till förändring och utveckling och har förmåga att se helheten genom att arbeta långsiktigt och strategiskt, men du kan även gå ner på detaljnivå vid behov.
Vi erbjuder dig ett omväxlande och självständigt arbete där du får möjlighet att vara med att förbättra och utveckla verksamheter som gör skillnad för människor som lever i hemlöshet.
Välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vårt uppdrag är att skapa en bra vardag för Göteborgs invånare, besökare och företagare. Som i staden har du en trygg anställning med många karriärvägar där du får möjlighet till intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter.
medarbetare
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda, undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.