OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
På inbetalningsavdelningen ansvarar vi för och säkerställer att lån och återkrav betalas. I avdelningens uppdrag ingår också ansvar för Hemtrustningslåneverksamheten för nyanländas etablering.
Vi behöver förstärka vår organisation och söker därför en verksamhetscontroller.
Vi söker dig som vill vara en viktig del av avdelningens viktiga uppdrag och utveckling. Som verksamhetscontroller hos oss kommer du främst att arbeta med att planera, göra prognoser, samt följa upp och analysera våra resultat inom verksamheten.
Det ingår även att vara delaktig i framtagande av förstudier, underlag till utredningar, årsredovisningar samt verksamhetsplanering. Exempel kan vara att ta fram underlag i vår långsiktiga verksamhetsutveckling eller att ta fram och analysera verksamhetsstatistik. Vid sidan av det löpande controllerarbetet finns även möjligheter att löpande förbättra och vidareutveckla våra arbetssätt.
I rollen som verksamhetscontroller arbetar du nära chefer inom kärnverksamheten och andra controllrar inom myndigheten. Andra samarbetspartners är ledningsstaben, verksamhetsutvecklare och andra medarbetare inom organisationen.
Arbetsuppgifter:
• arbeta med verksamhetsprognoser, planera, följa upp och analysera resultat inom verksamheten.
• vara delaktig i framtagande av förstudier, underlag till utredningar, årsredovisningar samt verksamhetsplanering.
• ta fram siffror och fakta som underlag i långsiktig verksamhetsutveckling eller att ta fram och analysera verksamhetsstatistik.
• att författa olika texter såsom PM och rapporter
• arbeta med att förbättra och vidareutveckla arbetssätt.
• arbeta nära chefer inom kärnverksamheten och andra controllrar inom myndigheten. Andra samarbetspartners är ledningsstaben, verksamhetsutvecklare och andra medarbetare inom organisationen.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har
• relevant högskoleexamen (om minst 180hp) med inriktning inom exempelvis samhällsvetenskap, ekonomi, eller statsvetenskap med statistik eller liknande. Alternativt erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som motsvarande.
• erfarenhet av arbete med analys och planering samt uppföljning av verksamhet och resultat. Erfarenhet av att lämna förslag och rekommendationer utifrån analys och uppföljning (minst 2 år).
• mycket god förmåga att uttrycka sig muntligt och skriftligt i det svenska språket.
• god förmåga i engelska tal och skrift.
• Officepaketet, framförallt Excel och Word.
Det är meriterande om du har
• erfarenhet av verksamhetsprognosarbete.
• erfarenhet av att arbeta med Cognos och SPSS.
• mycket goda kunskaper eller erfarenhet av att arbeta med Excel.
• erfarenhet av att författa texter till ex. årsredovisning, affärsplaner, verksamhetsplanering och utredningar.
• erfarenhet av offentlig förvaltning
Vi söker dig som har god samarbetsförmåga, är prestigelös och som trivs med att arbeta tillsammans med andra människor. Du är självgående och tar ansvar för dina arbetsuppgifter. Du har en problemlösande analysförmåga vilket innebär att du arbetar bra med komplexa frågor och löser komplicerade problem. Vidare är du flexibel och har lätt för att sätta dig in i nya arbetsuppgifter, samt kunna anpassa dig till förändrade omständigheter. Det är viktigt att du besitter språklig analysförmåga, för att kunna förstå textbaserade underlag samt producera egna dokument med hög kvalitet.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Placeringsort kan vara Sundsvall eller Stockholm. Resor i tjänsten förekommer.
Anställningsform
Tillsvidareanställning, 6 månaders provanställning kan komma att tillämpas.
Omfattning
Heltid
Önskat startdatum
Enligt överenskommelse
Referens
HR/2020:8
Sista ansökningsdag
Välkommen med din ansökan senast den 19 februari.
Om CSN
Utbildning är en av sakerna som tar oss framåt i livet. På CSN administrerar vi det svenska studiestödet. Vi bidrar till att förverkliga människors drömmar och mål, varje dag. CSN finns på elva orter i Sverige och vårt huvudkontor ligger i Sundsvall.
Arbetsglädjen hos våra medarbetare är viktig. Som anställd på CSN ska du kunna förena arbete med fritid och ha en bra balans i livet. Vi erbjuder bland annat flexibla arbetstider, stöd för friskvårdsaktiviteter, massagesubvention, löneutfyllnad vid föräldraledighet och sjukdom. Du får också generöst med semesterdagar, avtalstimmar samt arbetstidsförkortning.
Vi vill ge alla medarbetare möjligheten att växa och utmanas. CSN är i ständig utveckling, och det är också alla vi som jobbar här.
Vår rekryteringsprocess
CSN jobbar med ansökan utan personligt brev, istället för ditt personliga brev ber vi dig att svara på ett antal frågor.
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Dina personuppgifter behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen.
Vi tar gärna emot frågor från dig som är intresserad av att jobba hos oss men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Kontaktpersoner på detta företaget
HR-utvecklare Thomas Svensson
060-186127
Kontorschef Lena Munther
060-135016
SACO-S/CSN Catherine Malmborg
070-335 66 04
ST inom CSN Anneli Gårdbäck
031-60 78 19
Proffice Inger Bydén
070-270 21 48
Proffice Niclas Ericsson
073-343 41 13
Source Ulrika Berglund
0708 13 91 57
Source Ulrika Berglund
0708-13 91 57
HR-utvecklare Marie Larsson
060-186235
SACO-S/CSN Cathrine Malmborg
070-335 66 04