Verksamhetscontroller till ekonomiavdelningen i Stockholm

Verksamhetscontroller till ekonomiavdelningen i Stockholm

Arbetsbeskrivning

Polismyndighetens ekonomiavdelning har som uppdrag att utforma och driva myndighetens strategiska styrning och uppföljning som fastställer vad myndigheten ska uppnå för resultat och effekter. Avdelningen fördelar ekonomiska medel för att verksamheten ska kunna nå beslutad riktning och följer upp att medlen används på ett effektivt och hållbart sätt.

Vi säkerställer också en rad andra förutsättningar för att polisen ska kunna nå sina mål, t ex. genom att möta verksamhetens behov av ändamålsenliga lokaler samt material och utrustning. Vi tillhandahåller också en ändamålsenlig service inom områdena lokalvård och fordonsservice och samordnar Polismyndighetens miljö- och hållbarhetsarbete.

Enheten för verksamhetsstyrning och analys har ett processansvar för verksamhetsplanering, uppföljning och resultatanalys. I uppdraget ingår bland annat löpande resultatuppföljning, att leda och samordna arbetet med myndighetens strategiska verksamhetsplan och årsredovisning. Enheten ansvarar även för att utveckla och förvalta Polismyndighetens styrmodell inklusive processen för intern styrning och kontroll.
Enheten för verksamhetsstyrning och analys har ett teambaserat arbetssätt och består av fjorton medarbetare som är placerade i Stockholm.

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som verksamhetscontroller kommer du att arbeta med den strategiska uppföljningen inom myndigheten. Du kommer att bearbeta stora mängder data, analysera måluppfyllelse och effekterna av myndighetens arbete samt presentera arbetet i olika sammanhang. I arbetet ingår att analysera och leverera statistik både internt och externt.

Arbetet som verksamhetscontroller sker i nära samarbete med såväl kollegor på ekonomiavdelningen som med chefer och medarbetare i andra delar av myndigheten. Vi har stort utvecklingsfokus och du behöver vara intresserad och engagerad av det.

KVALIFIKATIONER
Detta är en möjlighet för dig som har:
• Akademisk utbildning som myndigheten bedömer som relevant
• Några års erfarenhet av arbete med resultatuppföljning och analys på strategisk nivå inom staten eller annan offentlig verksamhet
• Goda kunskaper i Microsoft Office produkter, särskilt Excel
• God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift

Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även:
• Erfarenhet av arbete med verksamhetsstyrning
• Erfarenhet av att driva eller delta i projekt- och förändringsarbete

För att lyckas i rollen krävs att du är analytisk, strategisk och har en god pedagogisk förmåga, då du i dialog med verksamheten bland annat ska kunna förklara den strategiska styrningen och uppföljningen. Du är kommunikativ och gillar att samarbeta på olika organisatoriska nivåer. Vi värdesätter din vilja och förmåga att utveckla verksamheten och att se din del i helheten. Du har även intresse för digital utveckling.
Du agerar professionellt, arbetar självständigt och har förmåga att prioritera och strukturera ditt arbete.

Vi kommer lägga mycket stor vikt vid personliga egenskaper och personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning om sex månader
Arbetsort: Kungsholmen, Stockholm
Arbetstid: Flextid
Tillträde: Enligt överenskommelse
Funktion: Verksamhetscontroller, Ekonomiavdelningen, Verksamhetsstyrning och analys

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 9 september 2020. I ditt personliga brev och CV vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och meriter.

Har du skyddad identitet söker du genom att skicka in din ansökan, uppmärkt med ref.nr C41422/2020 per post till: Polismyndigheten, Box 122 56, 102 26 Stockholm eller kontakta ansvarig HR-konsult.

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Lászlo Nagy Némedi, tfn 010-56 36 899

Rekryterande chef / strategichef Göran Strömberg
010-563 02 49
Mattias Bergström, t.f gruppchef, tfn 010-563 51

Sektionschef Susan Sahlin
0105641640
Anneli Backström, tfn 010-56 39 320

Sektionschef Fordonsservice Anders Axén
010 5653630
Gruppchef Rasmus Lundahl
010-56 35 119
Gruppchef Bodil Nordmark
010-563 51 70
Magnus Hagström
010-56 71 567
Ekonom Liselotte Hjulin
010-562 80 09

Sammanfattning

Besöksadress

Polhemsgatan 30 10226 Stockholm
None

Postadress

Box 12256
Stockholm, 10226

Liknande jobb


Controller för anställning hos kund

Controller för anställning hos kund

5 november 2024

Erfaren controller till kommunal kund!

Erfaren controller till kommunal kund!

4 november 2024