OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Då vår verksamhetscontroller går i pension söker vi nu hennes efterträdare. Söker du en roll där du arbetar självständigt och har en viktig nyckelroll i verksamheten och i arbetet med de privata vårdgivarna? Då kanske detta är en tjänst för dig. Välkommen till en arbetsplats där du är mitt i livet och samhället. Och gör skillnad varje dag. På riktigt.
Arbetsuppgifter
Som verksamhetskontroller har du en strategisk och unik roll i verksamheten där ditt huvudansvarsområde är att delta i upphandling och uppföljning av, privata vårdgivare; läkare, sjukgymnaster, kiropraktorer och naprapater. Du kommer att ansvara för olika delmoment i upphandlingsprocessen såsom uppdragbeskrivning/kravspecifikation. I ditt uppdrag har du ett nära samarbete med verksamhetsföreträdare från berörda kliniker och inköpsavdelningen. Du kommer även att delta i förvaltning av de IT-system som används av de privata vårdgivarna, till exempel behörighet i Cocmic. Det ingår också ekonomihantering och uppföljning.
Du kommer att ingå i regionens nätverksgrupp för vårdstöd där frågor diskuteras såsom patientlagen, riksavtal för sjukvård, förordningar och regelverk för privata fysioterapi- och läkarmottagningar med mera. Det finns också nationella och regionala nätverk kopplade till privata vårdgivare och patientlagen som du kommer att ingå i.
Om arbetsplatsen
Du kommer att ingå i Enheten för privata vårdgivare som ingår i Hälso- och sjukvårdsförvaltningen i regionen. Förvaltningen ansvarar för drift av all sjukvård i Västmanland, förutom primärvården. Förvaltningen ansvarar också för all upphandlad sjukvård och tandvård, inklusive beställarrollen gällande LOV Primärvård.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har högskoleutbildning med vårdinriktning. Det är meriterande om du har en utbildning med förvaltnings- eller upphandlingsinriktning eller någon annan administrativ vidareutbildning med vårdinriktning. Vi ser helst att du har dokumenterad erfarenhet av arbete inom öppenvård och erfarenhet av och kunskap om upphandlingsfrågor. Då rollen innebär att du kommer att arbeta mycket självständigt ser vi det som positivt om du har erfarenhet av arbete i arbetsledande ställning som inneburit att du medverkat i uppdrag/projekt med eget ansvar. Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift samt körkort är krav.
Viktiga personliga egenskaper är att du är trygg, självgående och van vid att driva dina processer framåt och att lösa olika frågeställningar och problem som kan tänkas dyka upp på vägen. Du samarbetar väl med andra, är lyhörd och kommunicerar på ett tydligt och konkret sätt. Du är bra på att planera och strukturera ditt arbete på ett effektivt sätt.
Anställningsvillkor
Tillsvidareanställning, 100 % med tillträde enligt överenskommelse.
Välkommen med din ansökan senast 23 februari 2020
Kontaktpersoner på detta företaget
Christina Gehlin, Avdchef
0221-263 47
Cecilia Stoor, Vårdförbundet
021-10 41 67
Maria Fredriksson Frischenfeldt, Sektionsledare Resurslaget i Köping
0221-26368
Aliisa Andreasson, Enhetschef avd 1
0221-261 24
Jeny Zackrisson, Enhetschef avd 1
0221-261 53
Christina Gehlin, Enhetschef avd2/AH
0221-263 47
Therese Edvardsson, Tf. Enhetschef avd 3
0221-26 271
Fredrik Leek, Områdeschef, Ambulanssjukvården Västmanland
021-17 45 59
Marie Malm, Enhetschef
021-17 45 69
Fredrik Rudstam, Vårdförbundet
021-17 34 42