OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du redo för en större uppgift? Vi söker nu en verksamhetscontroller med ett stort intresse för it samt ett starkt utvecklingsfokus. Vill du vara med att vidareutveckla och effektivisera våra interna processer? Då kan detta vara rollen för dig! Hos oss kommer du utvecklas tillsammans med engagerade och motiverande kollegor, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige. Tjänsten är placerad på Kungsholmen.
Polisens it-avdelning har de senaste åren växt snabbt och har idag cirka 1 000 medarbetare. Avdelningen arbetar med moderna utvecklingsmetoder, i bland annat agila team. Som anställd på Polisens it-avdelning ingår du i ett viktigt samhällsuppdrag med många spännande verksamhetsområden där du bidrar till samhällsnytta varje dag.
It-avdelningens kansli tillhandahåller avdelningsledningen och verksamheterna med stöd och styrning inom områden såsom ekonomi, planering, uppföljning, administration och it-inköp.
ARBETSUPPGIFTER
Rollen som verksamhetscontroller på It-avdelningen ingår i gruppen Verksamhetsplanering och Uppföljning som är en del av It-avdelningens kansli. Gruppen har ett nära samarbete med ekonomer som organisatoriskt tillhör ekonomiavdelningen. Det är därför viktigt att du har kunskaper även inom det ekonomiska området. Vi har ett stödjande arbetssätt och växlar mellan strategiska och mer operativa arbetsuppgifter.
Arbetet som verksamhetscontroller åt enheter innebär att du
• tillsammans med övriga controllers ansvarar för planering, uppföljning och intern styrning och kontroll
• har en aktiv roll i avdelningens planeringsprocess under året, vilket ska resultera i en årlig it-/verksamhetsplan
• har en aktiv roll för att utveckla den årliga rapporteringsprocessen med bland annat månadsuppföljningar och personalprognoser
• aktivt arbetar för att utveckla nyckeltal för verksamheten
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:
• Akademisk examen inom samhällsvetenskap eller ekonomi, alternativt annan akademisk examen som Polismyndigheten bedömer likvärdig
• Minst 1 års erfarenhet av kvalificerat arbete med verksamhetsstyrning i närtid
• Erfarenhet av att skriva rapporter på ett pedagogiskt och lättförståeligt sätt
• God förmåga att kunna uttrycka dig kärnfullt och precist, muntligt och skriftligt på svenska
• Goda kunskaper i Excel
Meriterande
Det är meriterande om du har:
• Erfarenhet av arbete inom it-området
• Erfarenhet att arbeta med ekonomistyrning
• Erfarenhet att analysera och sammanställa större datamängder samt vana att analysera, dokumentera och följa upp nyckeltal
• Vana av att hålla presentationer eller föredrag
Personliga Egenskaper
För att vara framgångsrik och trivas i rollen krävs en god förmåga att kunna samordna, analysera, strukturera och proaktivt leda arbetet framåt. Du är noggrann, agerar professionellt och har ett starkt utvecklingsfokus, en helhetssyn och kan växla mellan verksamhetsövergripande och operativt perspektiv. Din goda kommunikationsförmåga, att du är lyhörd och inkluderande kommer att vara av stor betydelse och komma väl till pass, då rollen innefattar många kontaktytor. Detta tillsammans med din pedagogiska förmåga kommer att ge dig förutsättningar att kunna förankra arbetet hela vägen ut i verksamheten med ett gott resultat.
Vi kommer att lägga mycket stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Arbetsort: Stockholm, Kungsholmen
Anställningsform: Tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning
Omfattning: Heltid
Arbetstid: Flextid
Tillträde: Enligt överenskommelse
Funktion: Controller, Verksamhet.
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 9/62022. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats.
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.
Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit.
Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.
En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/jobb-och-utbildning/jobba-hos-polisen/det-har-erbjuder-vi/
Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på https://polisen.se
Varmt välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.
Kontaktpersoner på detta företaget
Björn Linder
010-56 34930
gruppchef, Klientgruppen Kalle Halvarsson
010-56 34778
sektionschef Klient och server Johan Hansson
010-56 38939
Gruppchef Niclas Åhlander
010-56 389 37
Sektionschef Rikard Gunzenheimer
010-562 80 63
SEKO Lotta Hyltenfeldt
010-56 379 35
Cecilia Welin
010-5635270
Gruppchef Anton Berglie
010 563 46 81
Gruppchef Margona Åhman
010-56 41 465
Gruppchef Veronica Winterman
010-56 416 37