Verksamhetscontroller till Kommunikationsavdelningen

Verksamhetscontroller till Kommunikationsavdelningen

Arbetsbeskrivning

Är du redo för en större uppgift? Kommunikationsavdelningens kansli söker nu en erfaren controller med inriktning på verksamhetsplanering och uppföljning. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.

Kommunikationsavdelningen ansvarar för att leda, styra och samordna Polismyndighetens kommunikationsarbete samt vara ett strategiskt och operativt kommunikationsstöd i hela myndigheten. Avdelningen har cirka 200 medarbetare och finns på flertal orter i hela landet.

Kommunikationsavdelningens kansli ansvarar för att ge ett kvalificerat och strategiskt lednings- och styrningsstöd till avdelningsledningen, för beredning av ärenden som är gemensamma för avdelningen och myndigheten samt för att ge stöd och service till avdelningens chefer




ARBETSUPPGIFTER
Du som verksamhetscontroller kommer främst att arbeta med planering och uppföljning av verksamheten på kommunikationsavdelningen. I arbetsuppgifterna ingår också handläggning av andra ärenden som hanteras på kansliet. Som controller har du ett nära samarbete med kommunikationsavdelningens ledning samt andra ekonomer/controllers som organisatoriskt tillhör ekonomiavdelningen. Vi har ett stödjande arbetssätt och rollen kräver att man kan växla mellan såväl strategiska som operativa arbetsuppgifter.

I rollen som verksamhetscontroller på kommunikationsavdelningens kansli ingår bland annat att:
• Handlägga, driva, utveckla och kvalitetssäkra ärenden kopplade till verksamhetsplanering och -uppföljning
• Driva, utveckla och handlägga arbetet med planering och uppföljning av intern styrning och kontroll
• Samordna och leda projekt eller uppdrag som kansliet ansvarar för ex uppdatering av vissa av avdelningen styrdokument, processutveckling m.m.
• Ta fram underlag kopplade till enheternas och avdelningens tertialdialoger
• Löpande planera och följa upp avdelningens verksamhet och resultat
• Hantera löpande administrativa frågor som handläggs av kansliet

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:
• Akademisk utbildning inom samhällsvetenskap, ekonomi eller annan för tjänsten relevant utbildning.
• Erfarenhet av kvalificerat arbete med verksamhetsstyrning, uppföljning samt intern styrning och kontroll.
• God förmåga att kunna uttrycka dig kärnfullt och precist, muntligt och skriftligt på svenska

Meriterande
• Erfarenhet av att arbeta i större organisation och/eller statlig myndighet
• Erfarenhet att arbeta med ekonomistyrning och verksamhetsstyrning
• Erfarenhet av projektledning
• Erfarenhet att stödja ledningsgrupper i utvecklingsarbete
• Genomgått statens controllerutbildning, ESV eller motsvarande


Personliga egenskaper
Du är analytisk, levererar enligt givna uppdrag samt planerar och strukturerar ditt uppdrag väl. Du är kommunikativ och samarbetsinriktad eftersom förutsättningarna kräver att du kan förankra arbetet hela vägen ut i verksamheten.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet




ÖVRIGT
Anställningen
Arbetsort: Stockholm
Anställningsform: Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning
Omfattning: Heltid
Arbetstid: Dagtid
Tillträde: Enligt överenskommelse


Ansökan:
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 18 maj 2022. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via papperspost till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.
Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma recruit.

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på https://polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Kontaktpersoner på detta företaget

Kommunikationschef Charlotte Hansson
010-56 20223
Chef Kommunikationsenhet Öst Maria Ottosson

kommunikationschef Linda Widmark
010-56 412 76
gruppchef Petra Sjölander
010-563 76 45
Gruppchef Fredrik Berg
010-563 49 74
museichef Henrik Lindborg
010-56 409 30

Sammanfattning

Besöksadress

Polhemsgatan 30 10226 Stockholm
None

Postadress

Box 12256
Stockholm, 10226

Liknande jobb


5 november 2024

Controller för anställning hos kund

Controller för anställning hos kund

5 november 2024