OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Du vill något. Det vill vi med! Hos oss går vi från vilja till handling så här har du alla förutsättningar att påverka och få saker gjorda. Vi lyssnar, hjälps åt och jobbar för att dra åt samma håll. Här finns möjligheterna för dig som vill skapa, bygga, förändra, uppleva och utvecklas. Helsingborg är staden för dig som vill något.
Kulturförvaltningen förverkligar de uppdrag som kulturnämnden beslutar och vi gör det med lekfullhet, mod och engagemang utifrån stadens vision. Vi skapar kreativa mötesplatser för människor med olika ursprung och behov. Våra verksamheter är BoostHbg, Dunkers kulturhus, Helsingborgs bibliotek och Helsingborgs museer med Fredriksdal, Kulturmagasinet och Kärnan.
På kulturförvaltningen finns även verksamheterna Teknik & Service, Marknad och Kommunikation samt Styr och stöd.
ARBETSUPPGIFTER
Nu söker vi på kulturförvaltningen en kollega till en spännande tjänst som verksamhetscontroller.
Styr och Stöd är förvaltningens stödfunktion inom HR, ekonomi och administration och det är här tjänsten har sin placering. Eftersom Styr och stöd är en ny funktion finns goda möjligheter att påverka och utforma arbetsprocesser.
Som verksamhetscontroller har du en nyckelroll och arbetar både praktiskt och strategiskt med förvaltningens processer inom verksamhetsplanering, nulägesanalys, måluppföljning och budgetprocesser med styrkort och tertialrapportering.
Arbetet genomförs både ur ett ekonomiskt- och verksamhetsmässigt perspektiv. I arbetet ingår årsplanering och du har en nära kontakt till förvaltningens verksamheter och stadens centrala ekonomifunktion.
Som sökande är du drivande och har ett strategiskt och analytiskt förhållningssätt. Du är en engagerad lagspelare som är bra på att bygga upp och underhålla yrkesmässiga relationer och nätverk och du använder humor för att förstärka relationen till andra.
Vidare är du lyhörd, prestigelös och samarbetar med dina kollegor för att bygga upp framtidens stödfunktion. Du är kommunikativ och lösningsfokuserad vilket gör att du trivs i rollen som bollplank till förvaltningens chefer.
Du är van att fatta självständiga beslut, arbeta med utveckling samt att skapa struktur och fungerande processer för ditt arbete.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:
• relevant högskoleutbildning med inriktning mot ekonomi eller vad vi bedömer som likvärdigt
• minst tre års erfarenhet av att arbeta med ekonomisk uppföljning och målstyrning
• erfarenhet av arbete med ekonomi i en politiskt styrd organisation
• god IT-kompetens och vana att arbeta i många olika system och program. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i affärssystemet Agresso.
Vidare är du som sökande flytande i svenska, i tal och skrift och det är meriterande om du har goda språkkunskaper i engelska.
Vi kommer vid tillsättning av tjänsten att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
ÖVRIGT
Vi tillämpar löpande urval i denna rekrytering.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du till Visma Recruit 0771-10 10 29.
Kontaktpersoner på detta företaget
Verksamhetsutvecklare Robin Färdig
SACO/DIK Yvonne Björkqvist
Vision Ulrika Elming
042-10 73 95
Teamchef Utställningar Charlotta Jönsson
042-10 74 07
Djurskötare Johanna Ahola
Arbetsledare Sara Utter
Avdelningschef Cecilia Wånge
042-104530
Kommunal Ulf Eliasson
042-10 50 91
Kulturskolechef Göran Nilsson
LR Lennart Rehnborg