Verksamhetscontroller till Ledningsstaben

Verksamhetscontroller till Ledningsstaben

Arbetsbeskrivning

Ledningsstaben ansvarar för att styra och ge stöd i frågor om styrning, planering och uppföljning av myndighetens verksamhet. Vi har också i uppdrag att samordna myndighetens process för intern styrning och kontroll, vilket bland annat inkluderar att följa upp genomförda åtgärder med anledning av intern och extern revision, tillhandahålla styrning och stöd kring interna styrdokument m.m. 

Arbetsuppgifter

Som Verksamhetscontroller i ledningsstaben kommer du att arbeta med intern styrning och kontroll, uppföljning, verksamhetsplanering samt analysarbete. I arbetsgruppen finns flera Controllers som arbetet fördelas mellan och i rollen kommer du därför samarbeta med flera olika personer utifrån verksamhetens behov. Du behöver vilja och kunna arbeta med alla delar av vårt uppdrag.

Rollen innebär att du leder uppdrag självständigt. Du behöver kunna involvera och samverka med och olika delar inom myndigheten. En god förmåga att skriva formella dokument är en självklarhet för att klara uppdraget. 

Som Verksamhetscontroller hos oss är du en del av ledningsgruppens och Generaldirektörens stöd. Du behöver därför ha vana av att vara ett stöd på en strategisk nivå.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har:


• relevant högskoleexamen (om minst 180hp) med inriktning inom exempelvis statsvetenskap/ekonomi eller statistik/dataanalys eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant för uppdraget.
• erfarenhet av att skriva rapporter och leda uppdrag på strategisk nivå.
• erfarenhet (minst 3 år) av att vara controllerstöd på strategisk nivå inom en statlig myndighet.
• flerårig erfarenhet av att arbeta med analyser och uppföljning.
• erfarenhet av riskhantering.
• mycket god förmåga att uttrycka dig muntligt och skriftligt i det svenska språket.
• god förmåga att uttrycka dig muntligt och skriftligt i det engelska språket.
• goda kunskaper inom Officepaketet, framförallt programmen Excel och Word. 

Vi söker dig som är flexibel och som därigenom snabbt kan ändra ditt synsätt och förhållningsätt vid behov. Du behöver även ha en hög integritet och kunna hantera information på ett ansvarsfullt sätt. För att lyckas i rollen behöver du arbeta bra med komplexa frågor som kräver djupanalyser. Du behöver även ha ett strategiskt perspektiv med en förmåga att se vad CSN behöver på längre sikt och kunna omsätta det i ett praktiskt stöd för myndighetens ledning. För att trivas i rollen behöver du också ha en god samarbetsförmåga samt vara kommunikativ och pedagogisk i kontakten med olika delar av verksamheten.  

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Placeringsort för tjänsten kan vara Sundsvall, Stockholm eller Göteborg.

Resor i tjänsten förekommer. 

Anställningsform

Tillsvidareanställning, provanställning kan komma att tillämpas.

Omfattning

Heltid

Önskat startdatum

Tillträde enligt överenskommelse

Referens

HR/2022:40

Sista ansökningsdag

Välkommen med din ansökan senast den 24 april 2022.

Vår rekryteringsprocess

CSN tillämpar en kompetensbaserad rekryteringsmetod genom hela processen där fokus ligger på de kompetenser och egenskaper som tjänsten kräver. Vår bedömning görs objektivt och utifrån de kvalifikationer som framgår av annonsen.

I nästa steg ber vi dig att svara på ett antal urvalsfrågor samt bifoga ditt CV. Intervjuer kan ske fysiskt eller via video. CSN tar även aktuella referenser. Arbetsprov och tester kan komma att användas som en del i rekryteringsprocessen.

Handlingar i anställningsärenden hos en myndighet är offentliga. CSN kan därmed komma att behöva lämna ut dina ansökningshandlingar. Dina personuppgifter behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen.   

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Vi tar gärna emot frågor från dig som är intresserad av att jobba hos oss men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Om CSN

Utbildning är en av sakerna som tar oss framåt i livet. På CSN administrerar vi det svenska studiestödet. Vi bidrar till att förverkliga människors drömmar och mål, varje dag. CSN finns på elva orter i Sverige och vårt huvudkontor ligger i Sundsvall.

Arbetsglädjen hos våra medarbetare är viktig. Som anställd på CSN ska du kunna förena arbete med fritid och ha en bra balans i livet. Vi erbjuder bland annat flexibla arbetstider, stöd för friskvårdsaktiviteter, massagesubvention, löneutfyllnad vid föräldraledighet och sjukdom. Du får också generöst med semesterdagar, avtalstimmar samt arbetstidsförkortning.

CSN har valt att öppna upp för ett mer flexibelt förhållningssätt genom att erbjuda en möjlighet till en flexibel mix av arbete hemifrån och arbete från kontoret, utifrån verksamhetens behov. Kontoret förblir därmed en viktig social mötesplats. 

Inom CSN tillämpar vi tillitsbaserad ledning och styrning. Vi vill ge alla medarbetare möjligheten att växa och utmanas. CSN är i ständig utveckling, och det är också alla vi som jobbar här.

Kontaktpersoner på detta företaget

HR-utvecklare Thomas Svensson
060-186127
Kontorschef Lena Munther
060-135016
SACO-S/CSN Catherine Malmborg
070-335 66 04
ST inom CSN Anneli Gårdbäck
031-60 78 19
Proffice Inger Bydén
070-270 21 48
Proffice Niclas Ericsson
073-343 41 13
Source Ulrika Berglund
0708 13 91 57
Source Ulrika Berglund
0708-13 91 57
HR-utvecklare Marie Larsson
060-186235
SACO-S/CSN Cathrine Malmborg
070-335 66 04

Sammanfattning

  • Arbetsplats: CSN
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 april 2022
  • Ansök senast: 24 april 2022

Besöksadress

N Tjärngatan 2
None

Postadress

None
SUNDSVALL, 85182

Liknande jobb


20 december 2024

Koncerncontroller

Koncerncontroller

20 december 2024

18 december 2024