OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Som Verksamhetscontroller kommer du att arbeta med att utveckla och förvalta metoder och strukturer för myndighetens interna styrning och kontroll. Du förväntas samordna arbetet med framtagande av verksamhetsplan, budget och årsredovisning.
Du stöttar och utbildar i mål- och resultatuppföljning samt analys. I ditt uppdrag ingår
också att ta fram kvartals- och tertialrapporter samt sammanställa verksamhetsstatistik. Du kommer att
arbeta med varierande utredningsuppdrag och förväntas driva utvecklingsprojekt.
I din roll som Verksamhetscontroller kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
- Samordna arbetet kopplat till verksamhetsplanen
- Budget- och redovisningsarbete
- Driva utvecklingsprojekt
Tjänsten som Verksamhetscontroller är ett konsultuppdrag på 30 veckor, heltid med möjlighet till förlängning. Start så fort som möjligt.
Myndigheten har distansarbetsavtal där man kan få arbeta hemma i upp till 49% av arbetstiden.
Initialt behöver personen definitivt vara på plats i Kristinehamn för introduktion.
Om dig
Vi söker dig som har en universitets- eller högskoleutbildning med relevant inriktning eller erfarenhet som
arbetsgivaren bedömer vara motsvarande samt några års erfarenhet inom arbetsområdet.
Du är van att arbeta självständigt och ta egna initiativ men trivs också med att samarbeta med andra. Vi
förutsätter att du har erfarenhet av att arbeta i olika system och är en person som jobbar för digitalisering
och nytänkande.
Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift samt är en god pedagog och kommunikatör. För
att trivas i rollen tror vi att du är analytiskt lagd och har en förmåga att bygga helhetsperspektiv från
detaljer.
Vi tror också att du är nyfiken och en problemlösare som är trygg i din kompetens. Då rollen innebär många kontakter
Det är meriterande om du har kännedom om den statliga resultatredovisningen och har kunskap inom
Verksamhetslogik. Det är också meriterande om du har erfarenhet och intresse av att arbeta med
hållbarhetsfrågor samt erfarenhet från projektledning.
Viktigt för tjänsten är:
- Eget driv
- Problemlösningsförmåga
- kännedom om den statliga resultatredovisningen
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Om kunden
Kunden har som mål att göra elen trygg och störningsfri. De arbetar för att elanläggningar och
elprodukter ska vara säkra, att branschen och att verksamma inom el-yrket har rätt kompetens och för att allmänheten
ska vara medvetna om farorna med el.
Organisationen är en mindre, modern och samarbetsinriktad myndighet som har
täta kontakter med branschen. Nytänkande och öppenhet för att prova nya lösningar ser myndigheten som viktiga
förutsättningar för framgång.
Om Adecco
Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden. Adecco är ett av världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare:
David Holst 073-684 70 03.
Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se
Välkommen med din ansökan!
Sökord
Verksamhetscontroller, myndighetsuppdrag, controller,Kristinehamn, Adecco
Kontaktpersoner på detta företaget
Tove Östberg
Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund
Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147