OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 29500 medarbetare.
Polisregion Syd har ca 4 700 anställda. Regionen består av 5 polisområden, 3 regionala enheter samt ett kansli som lyder direkt under regionpolischefen.
Polisområde Sydvästra Götaland har för närvarande ca 560 anställda och består av 5 lokalpolisområden, en utredningssektion, en utredningsjours-sektion och ett polisområdeskansli.
Vi söker nu en verksamhetscontroller som ska tillhöra polisområdeskansliet med placeringsort Kristianstad.
ARBETSUPPGIFTER
Som verksamhetscontroller i polisområdet kommer du att arbeta med att sammanställa, analysera och presentera fakta och beslutsunderlag för effektivare planering och styrning av polisområdets verksamhet. En viktig del i detta är polisområdets strategiska resurs- och kompetensplanering. En viktig uppgift är att utveckla, införa och tillämpa modeller och verktyg för verksamhetsstyrning. Du är framförallt polisområdesledningens stöd i dessa frågor. Du har ansvar för återrapportering till regional nivå. Du kan också komma att representera polisområdet i olika projektgrupper och är polisområdets representant i olika controller-nätverk. Du kommer att ha regionalt ansvar motsvarande 20-25 % av din tjänstgöring.
KVALIFIKATIONER
Kvalifikationskrav
• Vi söker dig som har studerat statistik, analys, ekonomi eller teknik på högskolenivå eller har motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt.
• Du ska ha några års arbetslivserfarenhet inom områden som verksamhetsplanering och controlling, styrning och ledning, riskmanagement, omvärldsbevakning, resultatuppföljning och analys. Gärna från en stor organisation och offentlig förvaltning.
• Arbetet ställer stora krav på kunskap och erfarenhet av arbete i Officepaketet och med databashantering.
• Mycket god språkbehandling både i tal och i skrift då tjänsten innehåller många kontakter, såväl interna som externa.
MERITERANDE
• Att ha genomgått Statens controller-utbildning vid Ekonomistyrningsverket.
• Kunskaper i QlikView.
• Tidigare erfarenhet av mediekontakter.
• Erfarenhet av arbete som instruktör eller utbildare.
PERSONLIGA EGENSKAPER
Som person ska du vara handlingskraftig, ha mod att ifrågasätta samt ha en god analytisk förmåga. Att arbeta teaminriktat är självklart för dig och du har en social och öppen personlighet. Du är bekväm med presentationer i grupp och har pedagogisk förmåga. Myndigheten är en levande organisation som ständigt utvecklas och förändras därför är det viktigt att du har en vilja att utveckla verksamheten och dig själv.
Vi lägger stor vikt vid de personliga egenskaperna i denna rekrytering.
ÖVRIGT
ANSTÄLLNINGEN
Typ av befattning: Civil/Polis
Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning, max 6 månader.
Arbetsort: Kristianstad
Arbetstid: Flextid
Tillträde: Enligt överenskommelse
Anställningen kräver svenskt medborgarskap.
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning, med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen, kommer genomföras före anställning.
ANSÖKAN
Genom din ansökan samtycker du till att dina personuppgifter behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Observera! Har du skyddad identitet eller annan information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut; Registrera dig inte i systemet utan ta istället kontakt med ansvarig HR-konsult.
POLISMYNDIGHETEN
Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling. Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet.
Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se
Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.
Vi ser fram emot din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
HR Sara Bülow
010-5615788
Ansvarig chef Monica Nebelius
010-5615763
Johan Mangbo
114 14
HR (Information om rekryteringsprocessen) Sara Bülow
010-5615788
HR Konsult (Information om rekryteringsprocessen) Lars Olsson
010-561 35 23
Regionchef (Information om uppdraget) Annika Stenberg
Vill du veta mera om anställningen är du välkomm
Upplysningar om rekryteringsprocessen lämnas av
Sektionschef Pär Lidehäll
010-56 151 42
HR-partner Åsa Ackered
010-56 151 51