OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du bidra till utvecklingen av den statliga verksamheten? Riksrevisionen är en myndighet som granskar regeringen, statliga myndigheter och stiftelser. Resultatet av granskningarna är ofta uppmärksammade och används som underlag i offentlig debatt och i samband med politiska beslut. Just nu söker Riksrevisionen en verksamhetscontroller till avdelningen för ledningsstöd.
Arbetsuppgifter
Du kommer ingå i ett team av verksamhetscontrollers och kommer arbeta med ett antal av Riksrevisionens myndighetsövergripande processer så som verksamhetsplanering, tertialuppföljning, årsredovisning och arbete med intern styrning och kontroll. Du kommer också arbeta med den övergripande planeringen och uppföljningen av vår granskningsverksamhet. I arbetsuppgifterna ingår också att arbeta med interna utredningsuppdrag samt utreda myndighetsövergripande frågeställningar. Ditt uppdrag bygger på ett nära och gott samarbete med Riksrevisionens ledning och cheferna för de olika verksamhetsdelarna. Du har också ett nära samarbete med myndighetens finansiella controllers.
Vi söker
• har relevant akademisk examen
• minst fem års erfarenhet av arbete som verksamhetscontroller eller motsvarande, inom statlig verksamhet
Du har sedan tidigare haft en pådrivande roll i arbete med liknande arbetsuppgifter och vana av att rapportera till ledningen i strategiska frågor. Vidare har du goda kunskaper om statlig styrning och erfarenhet från arbete med verksamhetsplanering, uppföljning och processen för intern styrning och kontroll. Vidare har du mycket goda kunskaper i Office-paketet.
Det är meriterande om du sedan tidigare har arbetet i IT-baserade ledningssystem och har erfarenhet av revision.
Som person är du analytisk, drivande och har god samarbetsförmåga samt en förmåga att tänka strategiskt och se till hela myndighetens verksamhet. Du är pedagogisk och strukturerad i ditt arbetssätt. Du har mycket god förmåga att uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Övrigt om anställningen
Anställningen är en tillsvidareanställning och inleds med sex månaders provanställning. Tillträde sker enligt överenskommelse.
Vår arbetsplats är belägen på Sankt Eriksgatan 117 i Stockholm. Inom ramen för din anställning finns det möjlighet att över en längre period arbeta på distans hemifrån upp till två dagar i veckan.
Ansökan
Skicka in din ansökan med CV och personligt brev via vårt rekryteringssystem senast 2022-02-04.
Mer information om anställningen
Vill du veta mer? Kontakta chefen för avdelningen för ledningsstöd, Lena Moritz, 08-5171 4166. Mer information om hur det är att arbeta på Riksrevisionen hittar du på vår hemsida.
Fackliga representanter
Per Dackenberg, Saco-S/Riksrevisionen, 08-5171 4272.
Tobias Hamfelt, ST/Riksrevisionen, 08-5171 4113.
Om Riksrevisionen
Riksrevisionen är en myndighet under riksdagen med uppdrag att genomföra oberoende granskning av statens verksamhet. Vår uppgift är att bedöma resultatet av statliga insatser, om skattepengar har använts effektivt och om myndigheter har redovisat sin verksamhet på ett rättvisande sätt. Resultatet av våra granskningar får ofta uppmärksamhet och ligger till grund för debatt och beslut om förändring i viktiga samhällsfrågor.
Kontaktpersoner på detta företaget
Avdelningschef Gina Funnemark
08-5171 4044
Avdelningschef Per Johansson
08-5171 4288
Avdelningschef Anna Hagberg
08-5171 4222
Ylva Hilberth, HR-specialist
08-5171 4093
Carl-Gustav Gullstrand, Saco-S/Riksrevisionen
08-5171 4316
Nina Gustafsson Åberg, ST/Riksrevisionen
08-5171 4054
Per Dackenberg, Saco-S/Riksrevisionen
08-5171 4272
HR- specialist Paulina Eklund
08-5171 4065
HR-specialist Susanna Burman
08-5171 4093
Henrik Söderhielm, Saco-S/Riksrevisionen
08-5171 4469