Verksamhetscontroller till social- och arbetsmarknadsförvaltningen

Verksamhetscontroller till social- och arbetsmarknadsförvaltningen

Arbetsbeskrivning

Du har öga för detaljer. Och kan se helheten. Precis som vi.

Här på social- och arbetsmarknadsförvaltningen bedriver vi en mängd olika verksamheter inom individ- och familjeomsorg, funktionshinder, arbetsmarknad och vuxenutbildning för kommunens invånare. I vårt arbete utgår vi från ett systemiskt förhållningssätt. 

Som verksamhetscontroller kommer du att bidra till att utveckla arbetet med långsiktiga behovsprognoser och omvärldsanalys av våra olika målgrupper. Du stödjer, säkerställer och bidrar till att utveckla kvaliteten inom nämndens verksamhetsområden och förvaltningens planerings- och uppföljningsprocesser. Du är direkt underställd avdelningschef inom avdelningen stöd och utveckling och adjungeras regelbundet till förvaltningens ledningsgrupp. 

Dina arbetsuppgifter innebär att du samordnar förvaltningens arbete med tertialrapporter, verksamhetsberättelser, verksamhetsplaner och internkontroller och stöttar förvaltningsledning och övriga chefer i arbetet med planering och uppföljning genom framtagande och kvalitetssäkring av underlag och statistik. Du är förvaltningens klippa i användandet av vårt styr- och uppföljningssystem, Stratsys. Du samordnar förvaltningens besvarande av olika enkäter, undersökningar och statistikleveranser. Digitaliserings- och andra utvecklingsfrågor finns också på ditt bord.  

Vi vill att du har en relevant akademisk examen, till exempel inom statsvetenskap, ekonomi, beteendevetenskap eller annan som arbetsgivaren finner likvärdig. Du har erfarenhet av kvalitets- och verksamhetsstyrning och uppföljningsprocesser i en politikerstyrd organisation, gärna inom kommunal verksamhet såsom socialtjänst eller arbetsmarknadsområdet. Du är van användare av Stratsys eller motsvarande styr- och uppföljningssystem, liksom av verksamhetssystem, exempelvis Treserva, och har också lätt för att sätta dig in i nya system. Du får gärna ha erfarenhet av digitaliseringsuppdrag. Du uttrycker dig väl på svenska i tal och skrift och har goda kunskaper i Officepaketet.  

Du är analytisk, strukturerad och utvecklingsinriktad och ser samband, möjligheter och lösningar. Du driver processer framåt, har lätt för att samarbeta med andra och ger stöd på ett hjälpsamt, vänligt och lyhört sätt. Det pågår i staden en förändringsprocess av organisationsstrukturen där nuvarande förvaltningar efter årsskiftet kommer att bli sektorer i en samlad förvaltning. Du får därför gärna vara nyfiken och orädd inför förändringar. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet. 

Befattningen är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Ansök senast den 30 november 2021. Vi tar inte emot ansökningar via e-post eller brev. Intervjuer kan komma att hållas innan ansökningstidens slut. 

Välkommen med din ansökan!

 

Vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sundbybergs stad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 november 2021
  • Ansök senast: 30 november 2021

Liknande jobb


Inspektörer med ekonombakgrund

Inspektörer med ekonombakgrund

20 december 2024

20 december 2024

Internutredare

Internutredare

20 december 2024

Utredare

Utredare

19 december 2024