Verksamhetscontroller till Socialtjänsten

Verksamhetscontroller till Socialtjänsten

Arbetsbeskrivning

Det är något speciellt med Avesta!
Här finns inte bara dalahästar och brusande forsar. Här finns också pannben och mod, handlingskraft och framtidstro. Vi växer och utvecklas och får ett ännu kraftfullare näringsliv som grund för en ännu bättre välfärd. Vi tror att det är möjligt för vi vågar tänka nytt och annorlunda. Tillsammans bygger vi Avestas framtid – vill du vara med?

Socialtjänsten i Avesta arbetar på olika sätt för att utveckla utrednings- och uppföljningsarbetet kring barn, familjer, ungdomar och vuxna. Vi söker nya metoder och utvecklar intern och extern samverkan för att på bästa sätt göra bra bedömningar och hitta verksamma lösningar på de behov vi möter.

Till vår socialtjänst söker vi nu en verksamhetscontroller; en viktig roll som i många olika perspektiv fungerar som stöd till våra verksamheter inom hela socialtjänsten.

ARBETSUPPGIFTER
Arbetets huvudsakliga uppgift är att fungera som systemansvarig för vårt dokumentationssystem Procapita som används inom socialtjänsten. Du kommer vara kontakt mot vår systemleverantör, stötta handläggare i systemtekniska frågor och följa upp systemärenden.

Utöver denna uppgift förekommer andra administrativa arbetsuppgifter som fakturahantering, göra prognoser för placeringskostnader, uppföljning av statistik, svara på och hantera enkäter samt administrera annan ersättningshantering.
I tjänsten kan också vissa utredande uppdrag förekomma.
Du kommer att vara stöd i många olika frågeställningar, både som systemutvecklare men också inom socialt arbete.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har intresse av socialt arbete, i kombination med lämplig högskoleutbildning såsom socionom, IT eller ekonomi. Att du har erfarenhet av arbete inom socialtjänsten, kännedom om arbetsprocesserna och kunskap i Procapita ser vi som krav för att lyckas i rollen. Erfarenhet som systemadministratör för liknande system är meriterande.
Digitala lösningar är naturligt för dig och du har lätt för att lära dig nya program.
Du trivs med att driva utveckling framåt och att tillsammans med övriga medarbetare skapa de bästa förutsättningar för vårt dokumentationssystem. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar.

En del av tjänstens arbetsuppgifter innebär att granska och skapa ekonomiska rapporter, därför krävs att du har förmågan att förstå och kunna analysera numerisk underlag.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Avesta kommun samt för att uppfylla de krav GDPR ställer ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Avesta kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Avesta kommun, IFO, Vuxenenheten
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 september 2020
  • Ansök senast: 29 september 2020

Liknande jobb


4 november 2024

Koordinator till bolag i Solna

Koordinator till bolag i Solna

1 november 2024

System IT support specialist

1 november 2024