Verksamhetscontroller till socialtjänsten i Bromma

Verksamhetscontroller till socialtjänsten i Bromma

Arbetsbeskrivning

Stockholm utvecklas och förändras för framtiden. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.



Arbetsplatsbeskrivning
Bromma stadsdelsförvaltning är en av Stockholm stads 13 stadsdelar.

I stadsdelen bor ca 82 000 invånare och stadsdelen fortsätter att växa. Bromma ligger nära Stockholms innerstad och vid Mälaren med dess vackra natur. Vi sitter i nybyggda lokaler i Bromma Blocks med närhet till goda kommunikationer och affärer.
Alla arbetsplatser är placerade på ett våningsplan vilket ger fördelar i form av överblick och en sammanhållen verksamhet. Bromma stadsdelsförvaltnings aktivitetsbaserade arbetsplatser ska uppmuntra och underlätta att arbeta kreativt, tvärfunktionellt och visuellt. Arbetsplatserna är anpassade till uppdragens olika behov och bidrar till stimulans att samarbeta och samverka.

Om avdelningen

Avdelningen socialtjänst och fritid består av myndighetsutövning och utförare av individ- och familjeomsorg, LSS samt fält- och fritid. Vi har ett viktigt uppdrag i att stärka och stödja medborgarna i Bromma för att bidra till ett Stockholm för alla.

Avdelningschefen leder verksamheten tillsammans med 5 enhetschefer och ca 25 biträdande enhetschefer. På avdelningen finns 2 verksamhetscontrollers som är organiserade i avdelningens stab och även ingår avdelningens ledningsgrupp.

Dina arbetsuppgifter

Som verksamhetscontroller arbetar du både med strategiska och operativa frågor i nära samarbete med avdelningens chefer och medarbetare. Du ingår i avdelningens ledningsfunktion och rapporterar till avdelningschefen. Uppdraget innebär att stödja, säkerställa och utveckla kvaliteten inom verksamhetsområdets uppdrag.  I uppdraget ingår att utifrån lagstiftning göra uppföljningar inom avdelningen, analysera resultat och aktivt bidra i ett kontinuerligt lärande och utvecklandet av en sammanhållen socialtjänst. Du gör Lex Sarah utredningar samt ansvarar för att skriva tjänsteutlåtanden, svara på remisser och leder avdelningens arbete med verksamhetsplan, tertialrapporter, verksamhetsberättelse med mera.

Dina kvalifikationer

Vi söker dig som:

- har en socionomexamen eller utbildning som vi bedömer som likvärdig
- har erfarenhet av myndighetsutövning inom socialtjänsten
- har erfarenhet att ha arbetat med uppgifter av utredande karaktär och att skriva tjänsteutlåtanden
- är van användare av olika IT-system och behärskar Excel samt övriga program i Officepaketet
- är van skribent och utrycker dig väl i både tal och skrift på ett målgruppsanpassat sätt.

Det är meriterande om du har:

- erfarenhet av arbete i Stockholms stads applikationer Paraplysystemet, StratSys/ILS Webb och Beslutsstöd
- kunskap om Stockholms stads integrerade styrning och ledning samt organisation
- erfarenhet av att ha arbetat i motsvarande roll, som chef eller med verksamhetsutveckling inom socialtjänst.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och följande kompetenser.

Du tar ansvar för och driver ditt arbete och processer framåt. Du kan strukturera, planera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt. Du har en förmåga att röra dig mellan strategisk överblick och operativ hantering. Du har lätt för att arbeta tillsammans med andra. Du är även van vid att leda arbetsgrupper och processer på ett pedagogiskt och inspirerande sätt för att riktlinjer, policy eller beslut ska få genomslag i en organisation. Du har en hög kommunikativ förmåga och kan förklara komplexa frågor på ett enkelt vis.

Övrigt
Vi tillämpar flextid, sommar- och vinterarbetstid samt olika friskvårdsinitiativ. Som anställd inom
Stockholm Stad har du dessutom tillgång till ett kraftigt subventionerat medlemskort till stadens
kommunalt drivna simhallar och utomhusbassänger. Vi har även förmånliga priser hos flera gymkedjor. Naturligtvis har vi även friskvårdsbidrag som vi hoppas att du använder!

 

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.



Webbplats: start.stockholm

Kontaktpersoner på detta företaget

Hillevi Laine
0850806203
Emma Levin, HR-konsult
08 50811728
Lisa Kinnari, stadsdelsdirektör
08 50806021

Sammanfattning

Besöksadress

Gustavslundsvägen 151 G, Bromma
None

Postadress

Gustavslundsvägen 151 G, Bromma
Stockholm, 10642

Liknande jobb


Inspektörer med ekonombakgrund

Inspektörer med ekonombakgrund

20 december 2024

20 december 2024

Internutredare

Internutredare

20 december 2024

Utredare

Utredare

19 december 2024