OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Polismyndigheten söker en verksamhetscontroller/analytiker med inriktning mot resultatuppföljning och analys med placering på ekonomiavdelningen..
Ekonomiavdelningen ansvarar för Polismyndighetens finansiella styrning, verksamhetsstyrning och analys, miljöledning, lokalförsörjning, service och inköpsverksamhet.
Enheten för verksamhetsstyrning och analys har ett processansvar för verksamhetsplanering, uppföljning och resultatanalys. I uppdraget ingår bl.a. löpande resultatuppföljning, att leda och samordna arbetet med myndighetens verksamhetsplan, årsredovisning, budgetunderlag samt Polismyndighetens styrmodell. Därutöver ansvarar enheten för att utveckla och implementera processen för intern styrning och kontroll.
Enhetens arbete är fördelat på två grupper – gruppen för styrning samt gruppen för uppföljning och analys. Till gruppen för uppföljning och analys söker vi nu verksamhetscontroller/analytiker med inriktning mot resultatuppföljning och analys.
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker dig som i dag arbetar som verksamhetscontroller eller analytiker till vårt arbete med att utveckla formerna för uppföljning och analys samt genomförande av uppföljning och analys av polisens verksamhet. Det gäller såväl den löpande resultatuppföljningen som arbetet med årsredovisningen, men även annan uppföljning inom gruppens ansvarsområde. Du kommer även att delta i arbetet med de regeringsuppdrag som gruppen ansvarar för. Arbetet består även av att skriva rapporter och presentera resultaten i olika sammanhang. Arbetet innefattar regelbundna kontakter och samarbete med polisregioner och nationella avdelningar samt andra myndigheter.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:
• akademisk utbildning med samhällsvetenskaplig inriktning
• flerårig erfarenhet av arbete med uppföljning och resultatanalys inom staten eller annan offentlig verksamhet
• god analytisk förmåga, kan uttrycka dig väl i tal och skrift samt har en förmåga kommunicera med olika målgrupper
• goda kunskaper i Microsoft Office-produkter och särskilt Excel då det ingår i arbetet att hantera stora datamängder.
Det är meriterande om du har:
• erfarenhet av att driva förändringsarbete
• erfarenhet av att leda projektarbeten
Personliga egenskaper:
Vi söker dig som har förmåga till helhetsperspektiv och är strukturerad. Du kan arbeta självständigt och i samarbete med andra. Du är lösningsinriktad och har lätt för att kommunicera, både skriftligt och muntligt.
Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper och lämplighet.
ÖVRIGT
Anställningen är tillsvidare och inleds med sex månaders provanställning. Flextid tillämpas. Tillträde enligt överenskommelse. Arbetsplatsen ligger på Kungsholmen i Stockholm. Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning (med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen) genomförs före anställning. Anställningen kräver svenskt medborgarskap.
Ansökan:
Genom din ansökan samtycker du till att dina personuppgifter behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen och dataskyddsförordningen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Polismyndigheten behandlar de personuppgifter som du lämnar till myndigheten för att kunna handlägga din ansökan på ett effektivt och rättssäkert sätt enligt dataskyddsförordningen (GDPR). Polismyndigheten är enligt 5 kap. 2 § offentlighets- och sekretesslagen (2009:400) skyldig att registrera allmänna handlingar. Dina uppgifter sparas i maximalt två år och kan komma att lämnas ut enligt offentlighetsprincipen. Mer information finns på www.polisen.se/personuppgifter/rattigheter
Har du skyddad identitet, referenser eller annan information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, registrera dig inte i systemet utan ta kontakt med ansvarig HR-konsult marie-s.nilsson@polisen.se.
Polismyndigheten
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med drygt 30 000 medarbetare. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se
Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.
Vi ser fram emot din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Lászlo Nagy Némedi, tfn 010-56 36 899
Rekryterande chef / strategichef Göran Strömberg
010-563 02 49
Mattias Bergström, t.f gruppchef, tfn 010-563 51
Sektionschef Susan Sahlin
0105641640
Anneli Backström, tfn 010-56 39 320
Sektionschef Fordonsservice Anders Axén
010 5653630
Gruppchef Rasmus Lundahl
010-56 35 119
Gruppchef Bodil Nordmark
010-563 51 70
Magnus Hagström
010-56 71 567
Ekonom Liselotte Hjulin
010-562 80 09