OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Höganäs ambition är att vara en av Sveriges bästa kommuner och våra förväntningar på oss själva är höga. Vi har invånaren och service i fokus och tillsammans åstadkommer vi goda resultat. Nyckeln till framgång är att ha medarbetare som brinner för sitt jobb, så det förväntar vi oss att du också gör!
Våra interna ledord är kommunikation och koncerntanke. Vi tror att ett öppet kommunikationsklimat ger effekt på vår kommun, våra invånare, våra företagare, våra föreningar och våra besökare. Höganäs blir då - väl värt att investera i.
Har du redan nu tankar om hur Höganäs kan bli en av Sveriges bästa kommuner? Då kanske du är den vi söker!
Höganäs Omsorg AB är ett kommunalt helägt bolag som arbetar för att skapa förutsättningar för invånarna i Höganäs kommun att kunna leva så tryggt och självständigt som möjligt. De som arbetar hos oss är verksamma inom något av områdena äldreomsorg, hemsjukvård eller LSS och kan vara exempelvis sjuksköterska, arbetsterapeut eller undersköterska. Oavsett titel är ditt uppdrag viktigt och meningsfullt och kommer bidra till ett bättre liv för många kommuninvånare. Vill du göra karriär genom att få andra att må bra? Då är det hos oss du ska jobba!
Nu söker vi en driven och engagerad verksamhetskontroller/verksamhetsutvecklare till utvecklingsavdelningen inom socialförvaltningen och Höganäs Omsorg AB.
ARBETSUPPGIFTER
Du har en central roll i socialförvaltningens beställarroll och i Höganäs Omsorg AB:s arbete med planerings- och utvecklingsfrågor inom äldreomsorgen, LSS-området och hälso-och sjukvårdens utförarverksamheter. Du ingår i utvecklingsavdelningens ledningsgrupp och arbetar nära avdelningschefer, affärsområdeschefer och enhetscheferna där du stöttar dem i såväl strategiska som operativa verksamhetsspecifika frågor.
Som verksamhetskontroller arbetar du bland annat med planering och uppföljning av verksamheterna med schemaläggning, framtagande av prognoser, statistik och analys. I din roll ansvarar du för att avdelningschefer, affärsområdeschefer och enhetschefer får tillgång till det stöd som krävs för att leda och styra verksamheten. Detta innebär att du arbetar med analys och tolkning av produktionsflöden och verksamhetsresultat. I arbetet ingår att driva och/eller delta i olika utvecklingsprojekt.
Vidare stödjer du cheferna i hur de ska använda uppföljningssystemen och tillsammans med avdelningschefer och affärsområdeschefer planerar och driver du förvaltningens och bolagets strategiska arbete. I arbetet ingår också att göra omvärldsbevakningar inom verksamhetsområden.
I uppdraget ingår också att samordna rapporter i samband med tertialuppföljningar, verksamhetsplanering och verksamhetsberättelser.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:
• Relevant akademisk examen
• Flerårig praktisk erfarenhet att ge stöd åt beslutsfattare
• Kunskap om metoder och modeller inom verksamhetsstyrning
• Erfarenhet av kommunal verksamhet eller annan politiskt styrd organisation
• Arbetat med nyttorealisering, omvärldsanalys och beslutsstödsystem
Personliga egenskaper:
Vi lägger stor vikt på personlig lämplighet. Det är viktigt att du är strukturerad, analytisk, kommunikativ och pedagogisk. mål. Som person är du kommunikativ med en naturlig förmåga att skapa engagemang i din omgivning. Eftersom arbetet är varierande och föränderligt är det viktigt att du trivs i förändringsarbete och har förmåga att engagera och inspirera andra. För att var framgångsrik i rollen behöver du kunna samarbeta på olika nivåer i flera konstellationer, vilket förutsätter att du har en förmåga att kommunicera och samverka internet och externt. Vidare har du lätt för att knyta kontakter och bygga långsiktiga relationer utan att ge avkall på den personliga integriteten. Vi sätter stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Vi avser hålla anställningsintervjuer den 17/6.
ÖVRIGT
"Höganäs kommun ska i alla sina rekryteringar sträva mot en jämnare fördelning mellan könen och en ökad representation av övriga olikheter inom kommunens olika verksamheter" - så står det i våra "Aktiva åtgärder för jämställdhet och mångfald". Det är inte alltid enkelt, men vi jobbar för detta varje dag.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
För att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess i Höganäs kommun använder vi rekryteringsverktyget Offentliga Jobb/Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Offentliga Jobb genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du till Visma/Offentliga Jobb via hjälpformuläret, se info på Offentliga Jobb - alternativt ring 0771-693 693.