Verksamhetsekonom

Arbetsbeskrivning

Tillsvidareanställning på heltid. Tillträde enligt övrenskommelse

Socialförvaltningen är en av åtta förvaltningar i Östersunds kommun. Förvaltningen är socialnämndens professionella stöd och svarar för stöd till familjer och enskilda. Förvaltningen har cirka 400 medarbetare och är organiserad i fyra verksamhetsområden: Öppenvård, Försörjning, Integration och Barn ungdom vuxen. Antalet medarbetare i Ekonomienheten uppgår till 7 medarbetare.

Som verksamhetsekonom har du en viktig roll som stödfunktion till cheferna inom förvaltningen genom att bland annat aktivt medverka i budget- och uppföljningsprocessen med att upprätta årsbudgetar och under året sammanställa, analysera och rapportera månadsuppföljningar, prognoser samt delårsbokslut. I rollen som verksamhetsekonom ingår ekonomiska avstämningar mellan våra verksamhetssystem. Du kommer att tillhöra ekonomienheten där 7 medarbetare ingår. Ekonomichef blir din närmaste chef.

Vi söker dig som har en akademisk examen inom ekonomi samt erfarenhet av att arbeta som ekonom. Du har ett engagemang, är lyhörd i din kommunikation och är pedagogiskt stöttande för våra chefer i det ekonomiska arbetet. Du är strukturerad, noggrann och du har god förmåga att uttrycka dig väl i både tal och skrift. Det är meriterande om du har erfarenhet av vårt ekonomisystem Visma för offentlig sektor, verksamhetssystemet Viva och goda kunskaper att hantera kalkylprogrammet Excel.

Bifoga CV och personligt brev i din ansökan. Examensbevis/betyg uppvisas vid en eventuell intervju.

Inför rekryteringsarbetet har Östersunds kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: ÖSTERSUNDS KOMMUN
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 20 februari 2017

Liknande jobb


17 december 2024

16 december 2024

11 december 2024