OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Eskilstuna växer och utvecklas snabbt i framtidsregionen Stockholm-Mälardalen. Vi är stolta över att vi 2012 utsågs till Sveriges miljöbästa kommun och Årets studentstad.
Vi är 8 500 medarbetare som trivs bättre än de flesta på jobbet. Vårt arbete genomsyras av helhetssyn, professionalism, tydlighet, respekt samt invånar-, kund- och brukarfokus.
Konsult och uppdrag är Eskilstuna kommuns serviceorganisation och är indelad i följande verksamhetsområden: Ekonomi, Kommunikation, IT och HR/Utveckling. Vi skapar värde för verksamheterna i kommunkoncernen genom att erbjuda effektiva och tydliga tjänster. Vårt mål är att våra kunder betraktar Konsult och uppdrag som en kompetent, modern och affärsmässig partner.
Sedan år 2012 arbetar Konsult och uppdrag efter en ny affärsmodell, vilket innebär att stor del av arbetet sker på uppdrag av övriga förvaltningar och bolag i kommunkoncernen. Nya krav ställs på prissättning av tjänster och framtagande av uppdragskalkyler då vi är en resultatstyrd och intäktsfinansierad förvaltning.
Konsult och uppdrag utvecklar och söker en verksamhetsekonom med fokus på prissättning och kalkylering till en ny tjänst inom Eskilstuna kommun.
ARBETSUPPGIFTER
Är du en kommunikativ ekonom med intresse för prissättning och kalkylering? Vill du dessutom arbeta konsultativt gentemot chefer med uppföljning och analyser? Då är du den vi söker till denna nya och spännande tjänst.
I rollen som verksamhetsekonom arbetar du tätt med förvaltningens controller som också är ytterst ansvarig för förvaltningens affärsmodell. Du arbetar nära verksamheterna och stödjer chefer operativt med tjänstepaketering. I detta ingår att arbeta med prissättning, ekonomisk uppföljning och uppdragskalkyler. Du kommer även att stödja projektledarna i projekt med ekonomiska underlag samt arbeta med bokslut, budget och prognos.
Detta är en nyinrättad tjänst i kommunen vilket innebär stora möjligheter till att påverka arbetssätt och utveckling av rollen.
KVALIFIKATIONER
Du har en högskoleutbildning om minst 120p/180hp inom ekonomi. Vi ser gärna att du har läst kurser med inriktning på prissättning och kalkylering. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med prissättning och kalkylering, tjänstepaketering och projektekonomi men detta är inget krav. Har du erfarenhet av en roll som t.ex. ekonomiassistent/ekonom är det en fördel. Vi förutsätter att du har goda kunskaper i Excel. Har du erfarenhet av Agresso är meriterande.
Dina personliga egenskaper har stor betydelse för organisationens framgång. För att lyckas i din nya roll krävs det att du är analytisk och kan utifrån en komplex bild snabbt ringa in det viktigaste och förutse konsekvenser. Vidare har du ett konsultativt förhållningssätt. Det är viktigt att du är kommunikativ med god pedagogisk förmåga och har ett professionellt affärsmässigt förhållningssätt. Självständighet och initiativförmåga är goda egenskaper för att lyckas. Att våga utmana men ändå bidra till ett positivt samarbetsklimat ser vi som en förutsättning.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sofia Kroné Karlsson
016-710 27 52
Susanne Nickel
Therese Kristiansson
016-710 51 38
Namn på facklig företrädare lämnas vid förfrågan
Robert Isaksson
016-710 12 37
Sofia Kroné Karlsson (semester v.28-31, vid fråg
Ing-Britt Hagström
016-710 12 07
Fredrik Wetterling
016-710 26 42
Frågor gällande tjänsterna; kontaktpersoner är a
Jörgen Axelsson
016- 710 21 32