OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Region Östergötland befinner sig i en stark utvecklingsfas för att skapa förutsättningar att möta invånarnas behov av hälso- och sjukvård på kort och lång sikt.
Hälso- och sjukvården omsätter 14,5 miljarder och kommer att ha cirka 12 000 anställda.
Vi söker dig med driv och samarbetsförmåga till tjänsten som verksamhetsekonom/controller inom Hälso- och sjukvårdens stab.
Arbetsuppgifter
Som controller inom Hälso- och sjukvården arbetar du som strategiskt och operativt stöd i ekonomiska frågor till verksamhets- och enhetschefer och andra resultatansvariga. En viktig del är att aktivt delta i analys av verksamheten och att göra analysen förståelig för icke-ekonomer samt löpande kommunicera ekonomiska uppföljningar på ett enkelt sätt. Du arbetar framåtsyftande, identifierar och bereder frågor inom ekonomiområdet till ekonomiansvarig på centrum och verksamhetsledning, bidrar till verksamhetens utveckling och måluppfyllelse, genom att koppla ihop produktionsdata med ekonomiska resultat.
Inom uppdraget kommer du bland annat att arbeta med ekonomisk planering, budgetering och uppföljning, investerings- och prisberäkningar i nära samverkan med verksamheten. Du besöker verksamheten regelbundet för att skaffa verksamhetskunskap, arbetar tillsammans med olika professioner och deltar på gemensamma aktiviteter för kompetensutveckling och omvärldsbevakning tillsammans med dina controllerkollegor.
Du blir anställd på en stab och tillhör en enhet bestående av ett 30-tal controllers som är utplacerade på centrumen inom Hälso- och sjukvården. Vi behöver rekrytera en controller med placering i Norrköping. Provanställning kan komma att tillämpas
Utbildning och erfarenhet
Vi söker dig som är utbildad civilekonom alternativt har annan utbildning i kombination med erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som lämplig för befattningen.
Du har god kunskap inom redovisning och har en förmåga att analysera och förklara ekonomisk information. Det är meriterande om du tidigare har arbetat som controller och med att stötta chefer i ekonomisk analys. Du har även goda språkkunskaper i svenska i både tal och skrift.
Personliga egenskaper
För att du ska uppnå resultat och trivas i ditt uppdrag krävs det att du har ett konsultativt förhållningssätt, är trygg och stabil och har självinsikt, samt förmågan att anpassa dig till olika situationer. Du kommunicerar på ett tydligt sätt, både i tal och i skrift, säkerställer att budskapet når fram, påminner och följer upp. Du har förmågan att analysera och bryta ner stor mängd data för att lösa komplicerade problem, strukturerar själv upp arbetet - sätter upp och håller tidsramar. God samarbetsförmåga genomsyrar ditt arbetssätt.
Varmt välkommen in med din ansökan! Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid.
Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Östergötland har upphandlade avtal.