OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Varje år fattar Försäkringskassan 21 miljoner beslut och betalar ut cirka 230 miljarder kronor, som påverkar människors liv och hela samhället.
Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför sätter vi oss in i varje ärende, följer lagar och regler, informerar och vägleder, bryr oss och visar omtanke. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Välkommen till Försäkringskassan.
Ansvar och arbetsuppgifter
Området Betalning och finans ansvarar för att utveckla och förvalta Försäkringskassans betalningssystem och verksamhetsprocesser inom betalområdet. Vi tecknar också Försäkringskassans avtal för betaltjänster och är kravställare för de ekonomiadministrativa tjänster som rör försäkringsekonomi.
Vi söker en medarbetare som vill vara med och utforma, utveckla och förvalta Försäkringskassans processer och IT-tjänster inom betalområdet. Du kommer att arbeta över organisatoriska gränser inom myndigheten och representera området i externa kontakter. Arbetet bedrivs självständigt i nära samarbete med övriga i gruppen för att säkerställa kontinuitet och kvalitet för myndighetens betalningsflöden.
Som medarbetare på Försäkringskassan har du ett högt säkerhetsmedvetande eftersom myndigheten kommer i kontakt med sekretessbelagda uppgifter.
Vi söker dig som:
• har examen från högskola/universitet med inriktning ekonomi, eller erfarenheter/kvalifikationer som bedöms likvärdiga.
• har kunskaper inom statlig redovisning
• har flerårig erfarenhet av förvaltning och utveckling av större system
• är självständig, strukturerad och analytisk samt har lätt för att samverka med såväl interna som externa aktörer
• är kvalitetsmedveten och är bra på att agera på eget initiativ
• har god muntlig och skriftlig kommunikativ förmåga
• har en mycket god samarbetsförmåga
• har förmågan att lyfta blicken och se helheter
• besitter ett gott omdöme och en personlig mognad
Det är meriterande om du:
• arbetat flera år inom statlig myndighet eller större organisation
• har erfarenhet av kravställning av större verksamhetskritiska system eller betalflöden
• har erfarenhet av avtalsfrågor
• har erfarenhet av kartläggning och framtagande av processer
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Övrigt
En tjänst tillsvidare på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. I denna rekrytering kan arbetspsykologiska test komma att användas som en del i urvalsarbetet. Svenskt medborgarskap krävs då arbetsuppgifterna inom anställningen är placerade i säkerhetsklass. Vi kommer att göra en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen. Placeringsort är Stockholm.
Kontakta
Chef: Maria Sjögren, 010-116 25 62 (för frågor om tjänsten). HR-specialist Maria Esplund, 010-112 15 62 (för frågor om rekryteringsprocessen). Fackförbundet ST: Annika Borg, 010-116 34 74, Saco-S: Daniel Rander, 010-116 28 77, Seko: Johanna Grundström, 010-115 30 44
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 25 februari, 2022. Ladda gärna upp examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan.
Har du skyddade personuppgifter kontaktar du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Du kan även kontakta HR Helpdesk 0771-52 44 40