OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
I SL:s biljett- och betalsystem genomförs varje dag miljoner köp och viseringar i samband med kollektivtrafikresor. I rollen som verksamhetsförvaltare är det du som har ansvaret för helheten kring Access-biljettsystemet. Du förvaltar, förädlar och förbättrar systemet ständigt med kunder och andra användare i fokus.
Du kommer att tillsammans med andra verksamhets- och affärsförvaltare kravställa, utveckla och förvalta SL:s biljettsystem, e-handelsplattformar och andra system inom försäljningsområdet. Målet är ett användarvänligt, tillgängligt och säkert system för våra resenärer. Tillsammans sänker vi trösklarna till SL-trafiken.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Svara för leverans mot kund
• Leda kontakter med användargrupper och andra intressenter
• Ta fram funktionella krav och detaljera förändringsförslag som rör verksamhetskrav
• Leda förvaltningsarbetet, ex. hantera avvikelser, genomföra förändring och förbättra processer
• Stödja den övriga försäljningsverksamhetens behov av systemleveransen
• Säkerställa intäktssäkring och kontrollaktiviteter för Access-systemet samt följa upp systemberoenden mellan Access och andra IT system
• Säkerställa att relevant dokumentation och rutiner finns
Tjänsten är placerad på sektion Resenärsservice och försäljning, där vi arbetar med flera av tjänsterna mot kund.
Att jobba hos oss
Vårt uppdrag – den gemensamma resan. Att jobba på trafikförvaltningen, verksamheten bakom SL, Waxholmsbolaget, Färdtjänsten och Spårvägsmuseet, innebär att du bidrar till Stockholms samhällsutveckling tillsammans med kompetenta och engagerade kollegor. Vi jobbar varje dag med att bygga och utveckla en hållbar, modern och tillgänglig kollektivtrafik för 2, 3 miljoner invånare. Din insats gör skillnad i en organisation som ligger i framkant inom miljö och hållbarhet.
Våra värderingar är öppenhet, kompetens, pålitlighet och samverkan. Vi sitter i ljusa och trevliga lokaler på västra Kungsholmen. Hit tar du dig enkelt med kollektivtrafiken. Motion och hälsa är viktigt för oss och förutom friskvårdsbidrag erbjuder vi en rad olika hälsofrämjande aktiviteter.
Vem är du?
Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning eller liknande utbildning, eller flera års erfarenhet inom området. Du har erfarenhet av att arbeta i en projekt- och processbaserad organisation. Vi ser även att du har tidigare erfarenhet av att arbeta i förvaltningsorganisationer för IT-verksamhet. Det är meriterande om du har erfarenhet av moderna affärssystem.
Som person är du affärsmässig, lösningsorienterad och analytisk. Du har en god förmåga att strukturera krav och behov från många olika intressenter.
Du ser verksamhetens behov utifrån helheten. Förövrigt är du lyhörd och har en känsla av hur kunden och andra användare upplever systemet. Du har också en god förmåga att kommunicera och samarbeta med andra i en större organisation. Rollen kräver att du har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.
Information och ansökan
Trafikförvaltningen använder tester för att säkra objektiva bedömningar i samband med urval. Har du frågor eller funderingar om tjänsten? Välkommen att kontakta rekryterande chef Henrik Palmér,
tfn 08-686 37 31. Har du frågor om rekryteringsprocessen kontakta HR partner
Sophia Blåvall, tfn 08-686 16 25.
Ansök redan i dag eftersom intervjuer kan ske löpande.
Sista ansökningsdag är 2019-01-21.
Vi ser fram emot din ansökan!
Fackliga kontaktpersoner
Mounir Ainholm, SACO, tfn 08-686 36 52
Anita Buske, Vision, tfn 08-686 38 26
Webb och sociala medier
För mer information om hur det är att jobba hos oss, besök vår karriärsida sll.se/arbeta-inom-kollektivtrafiken. Du hittar oss också på Linkedin.
Kontaktpersoner på detta företaget
Malin Magnusson
08-736 28 47
Sophia Blåvall
08-686 16 25
Erika Flodström
08-686 1822
Åsa Sönnergaard
Sophia Blåvall
Sophia Blåvall
Katarina Thomasson
08-736 11 26
Jannica Chinos
Matts Henriksson
Jannica Chinos
070-7863674