Verksamhetshandläggare till Svenska kyrkan

Verksamhetshandläggare till Svenska kyrkan

Arbetsbeskrivning

Just nu söker Svenska kyrkan en verksamhetshandläggare till avdelningen för fastigheter, service och kulturarv. Du kommer ha en betydande roll och jobba nära avdelningschefen med varierande administrativa arbetsuppgifter. I rollen får du möjlighet att utvecklas inom områden som kommunikation, ekonomi och administration.

OM TJÄNSTEN
Svenska kyrkan finns över hela Sverige och består av drygt 1 300 församlingar. På avdelningen för fastigheter, service och kulturarv i Uppsala är det 50 medarbetare som arbetar med allt från reception, internationella bistånd och underhåll av kyrkor samt övriga kulturarv. I denna roll kommer du att jobba närmast avdelningschefen med administrativa uppgifter kopplat till deras verksamhet. Tjänsten innebär stora kontaktytor internt och är perfekt för dig som gillar administrativt arbete i kombination med kommunikation och ekonomi.

Här välkomnas du in till en förstående och inbjudande arbetsplats som verkar för ett bättre samhälle. Tjänsten är initialt ett konsultuppdrag med möjlighet till förlängning och överrekrytering direkt av Svenska kyrkan om samarbetet uppskattas av båda parter.

Du erbjuds
- Stor bredd på arbetsuppgifter och verksamhet
- Att arbeta inom en stor, rikstäckande organisation
- En kultur med högt i tak som genomsyras av prestigelöshet

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Stötta avdelningschefen i hennes dagliga arbete
* Sammanställa rapporter och följa upp bland annat nyckeltal samt hållbarhetsdata
* Bidra i utvecklingen av avdelningens processer
* Biträda i budgetarbete och delårsrapporter
* Ta fram underlag för beslut och kravspecifikationer vid utvecklingsarbete och upphandlingar
* Övriga uppgifter kopplat till den dagliga driften


VI SÖKER DIG SOM
- Har en relevant universitet- eller högskoleutbildning alternativt arbetslivserfarenhet inom administration
- Har grundläggande kunskaper inom ekonomi
- Har goda kunskaper i Officepaketet
- Har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift

För att lyckas och trivas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Strukturerad
- Självgående
- Anpassningsbar

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 september 2023
  • Ansök senast: 19 oktober 2023

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Business Support

Business Support

20 december 2024

23 december 2024

23 december 2024

23 december 2024