OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en analytisk och processinriktad person som vill arbeta kundfokuserat? Abalon söker en verksamhetsinriktad lösningsarkitekt Abalon grundades redan 1988 och är idag en av de ledande leverantörerna av CRM-system på den nordiska marknaden. Företagets fokus ligger på att vara en "nära" leverantör för organisationer och företag. Med tjugo års erfarenhet av att skapa effektiva CRM-lösningar hjälper Abalon företag och organisationer att arbeta målinriktat och på så sätt maximera effekterna i kunds affärer. De arbetar för att täcka in hela det CRM-behov som finns hos kund och en av Abalons viktigaste ledstjärna är att verktyget ska vara lätt att arbeta i. Med deras CRM-system, Mayflower CRM, levererar de användarvänliga gränssnitt, tydliga affärsvyer och dessutom smarta flöden som anpassas för den roll som varje enskild användare har inom en organisation. De inriktar sig främst på företag och organisationer som strävar efter långsiktiga och kvalificerade kundrelationer, oavsett om det är med företag eller konsumenter. Receptet på framgång har varit att blanda lika delar tekniskt kunnande och nyfikenhet på kunders vardag. Abalon är ett ungt och expansivt företag som vill ligga i täten inom sitt område och de erbjuder stora utvecklingsmöjligheter och mycket ansvar för rätt person. Deras kontor är beläget vid Zinkensdamm på Södermalm. För mer information, besök Abalons hemsida www.abalon.se Arbetsbeskrivning: Tjänsten innebär ett nära samarbete med Abalons kunder, där du kommer att arbeta med allt från att implementera och demonstrera Abalons CRM-lösningar för nya och befintliga kunder till att ta fram funktionsspecifikationer för att hitta bästa möjliga lösningarna för kund. Du kommer att få arbeta verksamhetsinriktat för att sedan med hjälp av Abalons IT-lösningar effektivisera kunds processer gällande medlemshantering, kundklubbar och lojalitet. Arbetet sker i projektform och Du kommer tillsammans med projektledaren vara den som har kundfokus. Arbetets omfattning: Detta är en rekrytering med anställning hos Abalon. Tjänsten är på heltid och Du kommer att arbeta under kontorstid, 8.00-17.00. Tillträde är efter Din tillgänglighet men gärna så fort som möjligt. Utvecklingsmöjligheter: På Abalon får du goda möjligheter till personlig utveckling och mycket ansvar. Företaget befinner sig i en expansiv fas och du får vara med i tillväxtfasen och därav möjlighet att påverka. Kompetenskrav: Du känner dig trygg med mycket kundkontakt och är verksamhetsinriktad. Du har goda kunskaper inom affärssystem och har tidigare arbetat med att förvalta och administrerar olika system. Det ä meriterandet om Du tidigare har arbetat med processer kring strategiskt kundstöd och kundrelationer samt att du har erfarenhet av olika CRM-system. Det ses även som meriterande om Du har en relevant akademisk bakgrund och arbetslivserfarenhet från liknande arbetsuppgifter. Personliga egenskaper: Du är en problemlösare som gör ditt bästa för att hitta en lösning som passar kunden. Vidare är Du en verksamhetsinriktad, driven och engagerad person som har förmågan att kommunicera väl både med kunder och projektkollegor. I en arbetssituation är du självgående och initiativtagande samt att Du har förmåga att dokumentera kunders kravbild på ett förståeligt sätt. Du har ett intresse av IT och drivs av att utveckla och effektivisera processer. Övrigt: På Abalon ser man till att alla medarbetare får de bästa förutsättningarna för att klara av sitt jobb. Du får genomgå en introduktionsutbildning och varje år får alla anställda en utbildningspeng.