Verksamhetskonsult till e-tjänsteplattformen Abou

Verksamhetskonsult till e-tjänsteplattformen Abou

Arbetsbeskrivning

Sokigo levererar lösningar och tjänster för kommunala och privata aktörer baserad på egen programvara kompletterad med verksamhetsnära tjänster. Genom att ta tillvara på synergierna mellan vårt kommunala och privata erbjudande kan vi erbjuda en unik kompetens och moderna lösningar.

På Sokigo arbetar vi dagligen med att utveckla lösningar för ett fungerande Sverige. Nu söker vi dig som vill vara med och bidra till ett hållbart digitalt samhälle. Sverige har som mål att bli bäst i världen på digitalisering. Vi på Sokigo har en plan för hur det ska gå till och hoppas att du vill vara en del av lösningen!

Dina arbetsuppgifter

Din huvuduppgift är att vara Sokigos verksamhetskonsult i projekt som omfattar e-tjänsteplattformen Abou. Det innebär att du kommer arbeta med kravhantering, ta fram lösningsförslag, driva integrationsprojekt, testning av kundspecifika lösningar och stötta våra kunder i användandet av Abou. Arbetsuppgifterna kommer att vara varierande från kund till kund och kan även bestå av att agera säljstöd vid upphandlingar, hålla utbildningar, utföra produktvisningar samt deltagande vid aktuella branschaktiviteter. I din roll ingår även resor och arbete på annan ort.

Tjänsten innebär ett kvalificerat, intressant och spännande arbete med stor utvecklingspotential. Låter det som en lockande utmaning? Då ska du söka detta jobb hos Sokigo!

Vem är du?

Vi tror att du idag arbetar i ett sammanhang med tät kunddialog och är van att sätta dig in i deras verksamheter för att förstå behov och krav. Du har sannolikt en teknisk bakgrund som innebär att du förstår koncept och möjligheter ur det tekniska perspektivet. Detta ger dig förutsättningar att vägleda våra kunder i hur de kan omsätta sina behov i våra produkter på ett övergripande plan. Du är utåtriktad, social och bekväm med att fatta affärsmässiga beslut. Du har ett helikopterperspektiv med öga för detaljer. Det är meriterande om du har arbetat i offentlig verksamhet tidigare eller har erfarenhet av e-tjänsteplattformen Abou.

Du kan uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift.

Om Sokigo

Sokigo är Sveriges största leverantör av systemlösningar för den kommunala marknaden och världsledande inom systemlösningar för skogsindustrin. Vi är ett ambitiöst företag som brinner för långvariga relationer och att skapa lönsamhet för våra kunder. Som anställd hos oss får du kompetensutveckling, fast lön, pensionsförsäkring, friskvårdsbidrag och andra förmåner. Du får jobba med 180 trevliga och engagerade arbetskamrater runt om i landet. Sokigo är en del av koncernen Addnode Group.

Vi är en del av det moderna och hållbara arbetslivet – Sokigo har en positiv inställning till att kunna arbeta hemifrån och strävar efter att hitta rätt balans utifrån respektive roll och person.

Vi ser gärna att du skickar in din ansökan så fort som möjligt då vi rekryterar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

I den här rekryteringen har Sokigo redan gjort våra val av annonskanaler och samarbetspartners. Vi undanber oss därför all form av hjälp med rekryteringen från utomstående aktörer.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sokigo
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 december 2022
  • Ansök senast: 3 februari 2023

Postadress

Löfströms Allé 1B
Sundbyberg, 17266

Liknande jobb


11 november 2024

Dynamics 365 CE Consultant

Dynamics 365 CE Consultant

4 november 2024

4 november 2024