OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Det här låter kanske kaxigt att påtala, inte minst i dessa tider med pandemi och permitteringar, men; Vi fortsätter att dra in nya projekt samtidigt som våra befintliga kunder vill utöka samarbetet ytterligare. Vi går som tåget för att använda en gammal kliché. Därför har vi nu behov av att stärka upp vårt kompetenta team inom 4PS.
Om tjänsten
4PS Construct är en branschlösning vi på Orango jobbat med i mer än 10 år. Vi är övertygade om att det är den absolut bästa ERP-lösningen för bygg-, entreprenad- och installationsbranschen. Lösningen är baserad på Microsoft Dynamics 365 Business Central med branschspecifika tillägg för att möta dessa verksamheters behov. Vi har ett nära samarbete med det holländska företaget 4PS som utvecklar grundprodukten och Orango ansvarar för den nordiska lösningen.
Med 4PS Construct kan vi erbjuda våra kunder en komplett lösning anpassad för deras bransch, som ger total kontroll på lönsamheten i projekt och servicearbeten. Vi har idag fina kundsamarbeten med bland annat Strukton Rail, Radiator VVS och Assemblin för att nämna några, och fler spännande kunder på ingång. Vi är idag ett härligt, kompetent team men vi vill bli fler.
Din primära arbetsuppgift hos oss är att hjälpa våra kunder att utveckla och förbättra sina affärsprocesser kopplat till systemstöd. Detta gör vi tillsammans i ett projektteam där vi med samlad kompetens förstår kundens hela verksamhet och hjälper dem i arbetet med att implementera ett nytt affärssystem, anpassa det och/eller uppgradera. Arbetsuppgifterna är varierande och inom ett brett spektrum och för att nämna några:
• Presale – stötta vår säljorganisation i införsäljningen genom att tidigt i processen hålla presentationer/demo och vara delaktig i sk POCar (proof of concept)
• Förstudiearbete för att identifiera kundens fulla behov och därefter ta fram lösningar. Det kan vara standardlösningar men också unika lösningar anpassade för just kundens behov
• Anordna workshops och utbilda kundens medarbetare i affärssystemet
• Testning, parametersättning och migrering av data
• Hjälpa och coacha kunderna vidare med sina verksamhetsprocesser
• Hjälpa kunderna att få ut det mesta av sin 4PS-installation
Med utgångspunkt i vår värdegrund OPEN – Omtänksamhet, Proffsighet, Engagemang och Nytänkande är vi ett stöd genom hela arbetets gång och kundens fortsatta tillväxt.
Våra arbetsformer innebär att ditt projektteam kan vara både större och mindre karaktär samt att ditt arbete utförs på vårt kontor men också i perioder ute hos våra kunder när tiden tillåter (och i dessa tider jobbar givetvis merparten av oss hemifrån, vilket funkar utmärkt det med, vilket vi tackar Teams för).
Till detta erbjuder vi det som vi sticker ut hakan och vill kalla oss. Nämligen;
Branschens bästa arbetsplats!
Jag vet! Varje bolag med ett uns självaktning säger samma sak; medarbetarna är det viktigaste i verksamheten, vi är ett värderingsstyrt bolag och så vidare… men är det så FOR REAL? Hos oss är det verkligen så och jag kan rada upp en massa exempel på det;
• Som när vi istället för att ställa in sommarfesten p.g.a. Covid-19 så hade vi en digital fest där det skickades hem en välfylld AW-påse med temat support your locals på innehållet, och sedan blev underhållna med ett galet filmquizz av Quizadillas och av Al Pitcher som körde StandUp från sitt vardagsrum
• Att vi har det vi kallar ”rundabordsluncher” där man kan luncha med vår nya VD Anna Kleine (just nu digitalt) och ställa vilka frågor som helst (har jag nämnt att vi tror på en stor transparens)
• Vi har skippat så många skrivna regler som möjligt. Hos oss utgår vi från att alla är vuxna människor, som är kloka och som fattar smarta beslut (gäller även ledare…) vilket gör att vi slipper en massa pekpinnar och förmaningar
• Vi glömmer inte bort att skapa balans i livet, och vi hjälps åt precis som ett riktigt bra lag ska göra, vilket gör oss till antitesen till övertid, prestationsbaserade löner och vassa armbågar
• Ett friskvårdsbidrag som är stort nog att räcka till både gymkort OCH liftkortet på skidsemestern (OK med Skatteverket sedan 2018)
Kvitto på det? Javisst! I vår senaste medarbetarundersökning som vi gör tillsammans med Great Place to Workangav 95% av oss att vi tycker att Orango är en mycket bra arbetsplats. Det är en ökning från redan höga 87% föregående år, och detta dessutom i Covid-tider.
Vem söker vi då?
• Du som har en utbildningsbakgrund från affärssystemprogrammet, systemvetenskap eller motsvarande och arbetat som verksamhets-/applikationskonsult med fokus på ERP och gärna i en kombinerad presaleroll.
Alt.
• Att du idag arbetar inom byggbranschen, kanske som projektledare, teknikkonsult eller annan roll där affärssystemet spelar en central roll och nu är sugen på en roll med fullt fokus på system-/verksamhetsstöd.
• Dig som är orädd och har förmågan, intresset och kreativiteten för att utmana både våra och våra kunders processer
• Dig som har en stor portion driv, ett affärsmässigt förhållningssätt samt motiveras av tydliga mål och resultat
• Dig som är en teamplayer som sedan länge förstått att ”ensam är inte stark”. Hos Orango jobbar vi aktivt med att toppa teamet inför varje enskilt möte
Det praktiska
Start: Gärna så snabbt som möjligt, men vi har förståelse för att du har en uppsägningstid som behöver tas hänsyn till
Omfattning: Heltid, kontorstider, men vi är väldigt flexibla här utan utgår från att det ska fungera för alla parter
Placering: På något av våra kontor Göteborg eller Jönköping alt. Malmö. Då vi förespråkar en närhet till både kund och projektteam så kommer resor vara aktuella i rollen, om än att mycket kan skötas på distans (inte minst i dessa tider)
Sista ansökningsdag: 17/1, men gå inte och dra på det. Vi läser alla ansökningar löpande och försöker komma till skott redan innan sista ansökningsdag
Rekryteringsprocessen kommer bestå av telefonintervju, personlighet- och logiktest, djupintervju samt referenstagning
Frågor kring tjänsten/rekryteringsprocessen: Anders Larsson, Talent Acquisition Manager, anders.bj.larsson@orango.se