Verksamhetskontroller

Verksamhetskontroller

Arbetsbeskrivning

Heby kommun är en växande och framtidsfokuserad landsbygdskommun där ledordet är hållbarhet. Vi erbjuder utvecklande arbetsplatser med en stor bredd av meningsfulla och utmanande jobb. Som medarbetare hos oss blir du sedd, hörd och får växa tillsammans med dina kollegor. Vi påverkar människors liv, ger så bra service som möjligt till våra invånare och ansvarar för att utveckla vår kommun varje dag. Tillsammans skapar vi möjligheterna.


Heby kommun värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund och livserfarenhet.




Utvecklingsenheten är en stödenhet till vård- och omsorgsförvaltningens olika verksamheter där fokus är utvecklings-, kvalitets- och uppföljningsarbetet med brukarnöjdhet i fokus.

Som verksamhetskontroller har du ett tydligt grunduppdrag och ingår i Utvecklingsenheten tillsammans med förvaltningens övriga stödfunktioner.

Är du intresserad av att vara delaktig på vår kvalitetsresa och fortsätta utveckla förvaltningens  processer inom ekonomiområdet? Då tror vi att jobbet kan vara rätt för dig nu när vår verksamhetskontroller går i pension.

Ditt uppdrag

Du kommer att arbeta med förvaltningens mål- och budgetprocess. Ansvara för att, i nära samarbete med bland annat förvaltningsekonom, ge stöd till förvaltningens chefer inom det ekonomiska området för att säkerställa en god ekonomisk styrning.

I uppdraget ingår att vara rådgivande i ekonomiska sakfrågor, analysera olika resultat, sammanställa statistik och redovisa till förvaltningens ledningsgrupp samt till Vård-och omsorgsnämnd. Vid behov ansvara för kvalificerade utredningar inom Vård- och omsorgsnämndens ansvarsområden och arbeta med ärenden och rapporter till vård- och omsorgsnämnd.

I Heby pågår flera spännande utvecklingsarbeten som är kommunövergripande där du deltar i olika arbetsgrupper för att skapa gemensamt arbets- och förhållningssätt som har betydelse för kvaliteten för våra brukare och kommuninvånare.

Din profil

Vi söker dig som har högskoleutbildning med inriktning ekonomi, offentlig förvaltning  eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten. Meriterande för tjänsten är om du har erfarenhet av socialtjänstens verksamhetsområde.

Rollen förutsätter att du är strategisk, strukturerad och analytisk och har samarbetsförmåga. Uppdraget ställer krav på flexibilitet och förmåga att ta eget ansvar för att leverera enligt överenskommelse. Du är professionell och resultatorienterad i din yrkesroll. Arbetet innehåller många personkontakter, och det är därför viktigt att du är kommunikativ och tydlig på ett lättförståeligt sätt.

För att lyckas med uppdraget behöver du ha god datorvana, ha lätt att jobba i olika system och behandla stora datamängder för analys samt förmåga att uttrycka dig på svenska både i tal och skrift.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Tillsättning sker under förutsättning att erforderliga beslut fattats.


Följ oss gärna på https://www.instagram.com/jobbaihebykommun/?hl=sv!


Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: VoF, Utvecklingsenheten
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 november 2021
  • Ansök senast: 29 november 2021

Liknande jobb


14 november 2024

Business Controller till Recipharm i Uppsala

Business Controller till Recipharm i Uppsala

14 november 2024

14 november 2024

Senior Business Controller till växande team

Senior Business Controller till växande team

14 november 2024