OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Att arbeta inom Svenska kyrkan innebär en stor spännvidd; allt från teologi och rättvisefrågor till fastighets- och finansfrågor. Vi bedriver ett långsiktigt arbete, både nationellt och internationellt. Här får du chans att göra verklig skillnad och bidra till en hållbar samhällsutveckling med människovärdet i centrum.
Svenska kyrkan har idag ca 22 000 anställda, varav ca 500 hör till den nationella nivån – kyrkokansliet i Uppsala. Kyrkokansliets uppdrag är att ansvara för frågor som är gemensamma för hela Svenska kyrkan. Den nationella nivån är kyrkans röst utåt såväl i det svenska samhället som internationellt.
Kyrkokansliet i Uppsala, avdelningen för gemensamma funktioner
Avdelningens uppdrag är att effektivisera Svenska kyrkans administrativa resurser. En effektiv samverkan bidrar till att lokala resurser frigörs till Svenska kyrkans kärnverksamhet. Idag är det ca 75 anställda på avdelningen.
Gemensamt administrativt stöd (GAS) är en del av staben inom avdelningen. GAS är ett processbaserat, gemensamt arbetssätt inom löne- och personaladministration (Personal) och inom ekonomiadministration (Ekonomi) som Svenska kyrkans enheter kan ansluta sig till.
I projektform, tillsammans med stiften, arbetar GAS-staben också med att införa nytt arbetssätt och nya system till nya enheter inom hela Svenska kyrkan.
Nu söker vi en verksamhetskoordinator till GAS-staben.
Arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta nära produktägarna och ingå i arbetsgruppen för ekonomi och personal. Arbetet innebär att:
• administrera processverktyg med tillhörande dokumentation
• administrera utbildningsverksamhet
• revidera och producera nya versioner av utbildningskataloger
• bevaka, fånga upp och publicera nyheter och dokument på intranätet
• bistå i e-learningproduktion och annan utbildning
Du kommer också att vara behjälplig med att samordna verksamhet och både interna och externa arrangemang som till exempel Kompetensforum, specialistgruppmöten och möten för arbetsgrupper.
Kvalifikationer
• Minst 3 års arbetslivserfarenhet med kvalificerat administrativt arbete
• Hög kompetens i MS Office paketet
• Lätt för att uttrycka dig i tal och skrift
• Erfarenhet av systemadministration avseende IT-system
• Kunskap om processorienterat arbetssätt och dokumentation
Meriterande är eftergymnasial utbildning inom administration, ekonomi och/eller personal. Det är också meriterande med erfarenhet inom grafisk utformning och att producera professionella presentationer.
Du trivs att arbeta i team och med en flexibel arbetssituation, där det förekommer snabba kast och omprioriteringar. Din leveransnivå är hög och alltid med god kvalitet. Du har ett kundorienterat förhållningssätt och är van att själv ta initiativ i arbetet. Vi vill att du som söker delar Svenska kyrkans värderingar.
Tillträde: Snarast
Närmare upplysningar om tjänsten lämnas av produktägare Susanne Ek. Hon nås på telefon 076-800 01 78.
Fackliga företrädare är Ulrika Nordenman (VISION), Fredrik Nilsson Björner (Jusek) och Anders Hedman (KyrkA). Samtliga nås med fördel via mail.
Välkommen med din ansökan via knappen nedan. Ansökan ska ha inkommit senast 22 maj 2016. Märk ansökningen med ref.nr 16/29 GEF.
Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt mediasäljare undanbedes bestämt då vi hanterar rekryteringen själva.
Kontaktpersoner på detta företaget
Maria Rudin
Monica Henning
Gunilla Tegnelöv