OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Lantmäteriet är den myndighet som kartlägger Sverige. Till våra uppgifter hör också att registrera och säkra ägandet av alla fastigheter samt hantera deras gränser. Nu söker vi dig som har ett starkt samhällsengagemang.
Utveckling och IT är en betydelsefull del i Lantmäteriets verksamhet där vi arbetar tillsammans med övriga verksamhetsområden i både strategiska, taktiska och operativa frågor. Vårt uppdrag är att bidra till utvecklingen av Lantmäteriets verksamhet genom att tillhandahålla effektiva lösningar och tjänster. Våra ledord är verksamhetsnytta, säkerhet, innovation och arbetsglädje. Vi har flera stora intressanta utvecklingsprojekt på gång som alla bidrar till samhällets utveckling och där behöver vi dig!
ARBETSUPPGIFTER
Trivs du med att arbeta i en fartfylld och komplex verksamhet, där du får ta ansvar och använda dig av din förmåga att organisera och strukturera? Då kan detta vara rollen för dig! Som verksamhetskoordinator inom Utveckling och IT erbjuds du ett omväxlande arbete med ständigt nya utmaningar.
I rollen kommer du att stödja verksamhetsområdeschefen och ledningsgruppen för verksamhetsområdet Utveckling och IT. Utveckling och IT är central för hela myndighetens uppdrag, då verksamhetsområdet stödjer hela organisationen. På ett proaktivt sätt kommer du att arbeta med planering, förberedelser och efterarbeten. Det innebär bland annat att du ansvarar för samordning av olika möten, agendaplanering, samt att skapa och upprätta olika presentationer med mera. Du håller i praktiska arrangemang för ledningsgruppens fysiska möten, deltar på olika möten, skriver minnesanteckningar och sammanställer material.
Som verksamhetskoordinator är du en del av ledningsgruppen. Det innebär att du behöver ha ett stort engagemang och vilja att lära dig verksamheten, för att på ett konstruktivt sätt delta i ledningsgruppens arbete med utgångspunkt i ditt ansvarsområde. Rollen innebär även kontakter och samarbete med kollegor inom hela Lantmäteriet, där du i dialog och samverkan med övriga verksamhetsområden stämmer av verksamhetsläget.
Rollen innebär att du är behjälplig i uppföljning av verksamheten och skriver underlag för rapportering i Lantmäteriets gemensamma system. Du ansvarar även för att ta fram olika typer av beslutsunderlag och utredningar, liksom för att hålla en struktur för verksamhetsområdets arbete med olika yttranden och remissvar.
Placeringsort för tjänsten är Gävle, där vi erbjuder dig en modern arbetsplats med ett öppet arbetsklimat.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har flerårig erfarenhet från tidigare arbete som koordinator/chefsassistent samt en utbildningsbakgrund med gymnasieexamen. Relevant eftergymnasial utbildning är meriterande. Du har goda kunskaper i svenska språket och kan uttrycka dig väl i både tal och skrift.
För att nå framgång i arbetet behöver du snabbt kunna sätta dig in i olika digitala verktyg. Du ska även behärska Officepaketet och ha kunskaper att arbeta på avancerad nivå i Excel.
Det är meriterande om du har tidigare erfarenheter av att arbeta inom statlig myndighet samt om du har arbetat inom IT-området.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och söker dig som har förmåga att samordna operativa och strategiska frågor med hög integritet och professionell inställning. Du är självgående, lösningsorienterad och kan ställa om ditt fokus då verksamheten kräver det.
Du är välorganiserad och har förmåga att se helheten men också detaljer, vilket gör att du kan arbeta proaktivt. Du har den fingertoppskänsla som krävs för att göra nödvändiga avvägningar i att hantera allt det som krävs av verksamhetsområdesledningen. Du är inte rädd för att be om hjälp eller komma med förslag som kan bidra till högre effektivitet och arbetsglädje.
Du har förmåga att fokusera under press och kan hantera variation i din arbetsbelastning. Du samarbetar bra med andra och förväntas leverera service av hög kvalitet samt bygga upp en struktur genom administration, koordinering och god ordning. Du kan leda arbetsprocesser och ta helhetsansvar samtidigt som du har ett självständigt omdöme och ser vad som behöver göras.
Tjänsten är säkerhetsklassad vilket innebär att du måste vara svensk medborgare samt att en säkerhetsprövning med tillhörande säkerhetssamtal kommer att göras i samband med anställning.
ÖVRIGT
På Lantmäteriet arbetar vi med att säkra ägandet av fastigheter och att tillgängliggöra geodata till samhället och vi är myndigheten som tar ledning i digitaliseringen av samhällsbyggnadsprocessen. Lantmäteriet är i ständig utveckling och det är också alla vi som jobbar här, våra medarbetare är vår viktigaste resurs för att lyckas med vårt uppdrag. I medarbetarskapet ingår att vi agerar utifrån den statliga värdegrunden och våra värdeord: service, öppenhet och handlingskraft.
Som medarbetare på Lantmäteriet ska du kunna förena arbete med fritid och ha en bra balans i livet. När verksamheten tillåter har du bland annat möjlighet att utföra dina arbetsuppgifter till stor del på annan plats än kontoret. Läs mer om vårt erbjudande på lm.se/jobbahososs
För att skicka in din ansökan, klicka på länken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693.
Vi undanber oss alla erbjudanden om rekryterings- och annonshjälp.