Verksamhetskoordinator till Framtiden Byggutveckling

Arbetsbeskrivning

Framtiden Byggutveckling startades 2016 för att nå målet om ett kraftigt ökat bostadsbyggande i Göteborg. Bolaget initierar, utvecklar och producerar bostäder i hela Göteborg utifrån det allmännyttiga uppdraget. Framtiden Byggutveckling ingår i Framtidenkoncernen där också de förvaltande bolagen Bostadsbolaget, Familjebostäder, Gårdstensbostäder och Poseidon ingår. Inom koncernen finns även Egnahemsbolaget, GöteborgsLokaler och Störningsjouren. Framtidenkoncernen är en av landets största fastighetsägare och en del av Göteborgs Stad.

ARBETSUPPGIFTER
Framtiden Byggutveckling har sedan starten 2016 ökat tempot i bostadsbyggandet kraftigt för att lyckas med måluppfyllelsen. Under 2020 kommer vi ha en beräknad omsättning på drygt 2 miljarder kr i pågående produktion och vi hanterar närmare 100 projekt från planstart till färdigställande.

Bolaget har utvecklats successivt sedan starten och utökats med nya roller och funktioner för att klara uppdraget. Just nu är vi är drygt 35 anställda med stort engagemang och expertis inom olika områden fördelat på tre avdelningar projekt, utveckling och affärsstöd.

Inom affärsstöd har vi olika kompetenser bland annat ekonomi, controlling, administration och HR. Avdelningen leds av ekonomichefen och arbetar med att stödja och följa upp verksamheten.

Vi söker dig som vill förstärka vår avdelning som verksamhetskoordinator. Uppdraget innebär att stödja vår verksamhet i ordning och reda frågor och ingår bland annat följande:

• Stödja bolagets ledning med att samordna och hålla ordning på styrelsehandlingar och verksamhetsuppföljning.
• Vara bolagets arkivredogörare. Ansvara för att bolagets arkiv är uppdaterat, diarieföring och vara behjälplig vid utlämnande av allmänna handlingar. Du kommer också vara stöd till bolagets medarbetare och chefer vid frågor rörande arkiv och diarieföring och säkerställa att kunskap, information och rutiner finns inom området.
• Vara bolagets dataskyddskontakt och ingå i koncernens samarbetsgrupp för dataskyddsfrågor.
• Samarbeta med vår kontorskoordinator och ersätta varandra vid frånvaro.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning eller motsvarande erfarenhet inom relevant område. Du har arbetat minst 3-5 år i en liknande roll.

Eftersom tjänsten är nytillsatt är det viktigt att du är självgående och trivs i en organisation som håller på att utvecklas. Du behöver vara drivande och tar tag i saker. Andra viktiga egenskaper som behövs för att lyckas i tjänsten är analytisk förmåga samt att kunna organisera och prioritera.

Vi ser det som meriterande om du har arbetat med något/några av följande: styrelsehandlingar, arkiv- och diariehantering, verksamhetsuppföljning eller GDPR.

Vi erbjuder dig en spännande tjänst i en organisation som präglas av hög professionalism och engagemang.

Vill du arbeta med oss för att skapa ett bättre Göteborg?

Välkommen med din ansökan!

I den här rekryteringen har vi valt att samarbeta med Randstad. För mer information kontakta ansvariga rekryterare.

Sammanfattning

Liknande jobb


VD-assistent

13 mars 2024

Executive Assistent till bolag i framkant!

Executive Assistent till bolag i framkant!

16 februari 2024