Verksamhetskoordinator till Luleå Hamn

Verksamhetskoordinator till Luleå Hamn

Arbetsbeskrivning

Luleå Hamn är Luleås och Norrbottens hållbara länk till världen. Vi är en stolt samhällsbyggare och en viktig möjliggörare för industrin, näringslivet och livet i norr. Vi jobbar inte minst för att Luleå ska vara en livskraftig sjöfartsstad även för kommande generationer. Det är vi stolta över att få göra. Välkommen till alla tiders hamn i Luleå.

En växande hamn för framtiden

Luleå Hamn är Sveriges tredje största transporthamn och omsätter drygt 8,5 miljoner ton gods varje år. Mellan 2020 och 2030 beräknas dock godshanteringen trefaldigas och antalet anlöpande fartyg mer än fördubblas; allt för att möta industrins hållbara tillväxt i norr. Samtidigt kommer godstyperna troligen bli fler. Det sker i takt med att hamnen moderniseras och digitaliseras, men inte minst i takt med att Norrbottens industrier utvecklas i en riktning mot mer lokal förädling. Trots isbeläggning från januari till maj är hamnen öppen och i full drift året om. Tack vare våra statliga isbrytare, och våra egna isbrytande bogserbåtar, kan vi alltid vara tillgängliga för Norrbotten och omvärlden, tjock is som öppet vatten.

Bli en av oss

Vår arbetsplats sträcker sig från våra hamnar, kontor och kajer till skärgården och havet. Jobbet vi gör skapar värde för såväl Luleå och Norrbotten som världen bortom horisonten. Det är en spännande tid att jobba för hamnen i Luleå! Just nu formar vi framtidens hamn. Vi växer och utvecklas i en rasande fart och en hållbar riktning, men allting förändras inte. Vi kommer alltid tro på att vara en schysst arbetsgivare och en trygg arbetsplats där vi stöttar varandra i vått och torrt, på land som till sjöss. Bli en av oss och bidra till en livskraftig framtid i Luleå och Norrbotten!

Arbetet som Verksamhetskoordinator

Som verksamhetskoordinator på Luleå Hamn kommer du från dag ett att befinna dig mitt i den utvecklingsresa som Luleå Hamn har gett sig ut på.

I centrum för rollen står medverkan och praktiskt stöd som bidrar till verksamhetens utveckling och hamnens ständigt pågående förändring. Som verksamhetskoordinator utgör du stöd och support för VD och övrig ledningsorganisation. Du kommer också att vara involverad och ansvara för både egna projekt och medverka i mer övergripande projekt och utvecklingsfrågor. Du behöver därför vara duktig på att självständigt planera, genomföra och följa upp ditt eget arbete och ansvarsområden.

Löpande administrativa arbetsuppgifter och samordning av olika slag och former är en del av uppdraget. Du kommer exempelvis att samla in underlag, göra sammanställningar, uppföljningar och hålla ihop det som ska rapporteras till exempelvis myndigheter och instanser. Du kommer att arbeta med kvalitetsfrågor och vårt kvalitetssystem.

Personliga egenskaper och kompetenser

För att trivas i rollen behöver du ha ett prestigelöst förhållningssätt, eftersom arbetsuppgifterna varierar mellan allt från mötesbokningar till årliga uppföljning och långsiktiga projekt.
Du behöver ha (eller kunna skapa) dig en förståelse för verksamheten, och ha förmåga att se och arbeta utifrån ett helhetsperspektiv.
Du jobbar strukturerat och metodiskt, och kan självständigt prioritera behovet av att växla mellan olika arbetsuppgifter och händelser på både kort och långt sikt.
Du är kommunikativ i både tal och skrift, och får gärna ha tidigare erfarenhet av att föra mötesanteckningar och mer formella protokoll från exempelvis verksamhets- och styrelsemöten. Eftersom vi har samverkan och kommunikation med många utländska entreprenörer och kontakter krävs att både svenska och engelska behärskas.

Utbildning och erfarenhet

Du har utbildning på eftergymnasial nivå, på högskola/universitet eller yrkeshögskola. Din utbildning kan exempelvis vara inriktad mot administration, ekonomi, eller kommunikation. Du kan också ha motsvarande yrkeserfarenhet som bedöms likvärdig.
Du har minst 3-5 års arbetslivserfarenhet.
Om du har arbetat i Stratsys eller motsvarande verksamhetssystem ser vi det som meriterande.
Du har B-körkort

Därför ska du jobba för Luleå Hamn

• Vi utvecklas! Det händer otroligt mycket just nu! Vi är en hamn och arbetsplats som just nu växer och moderniseras som aldrig förr, som breddar sitt erbjudande och utvecklar hela verksamheten i en hållbar och digital riktning.
• Vi ska må bra! Luleå Hamn är en schysst och trygg arbetsgivare. Här stöttar vi varandra i vårt dagliga jobb och sätter vårt välmående och vår säkerhet högst upp på dagordningen.
• Vi samarbetar! I nära samarbete med näringslivet, myndigheter, globala kunder, rederier och systerhamnar runt Östersjön, utvecklar vi oss själva, vår hamn och världens sjöfart.
• Vi skapar värde! Luleå Hamn är en stolt samhällsbyggare som skapar förutsättningar för hållbar, regional tillväxt och ett livskraftigt Luleå och Norrbotten.

Övrig information om tjänsten

Sista ansökningsdag är den 1 augusti. Vi som jobbar med rekryteringen kommer efter ansökningstidens slut att påbörja urvalsarbetet. Du som söker kommer därefter att uppdateras löpande om processen via e-post.

Anställningsform: Tillsvidareanställning, provanställning kan tillämpas
Arbetstid: Heltid
Lönevillkor: Individuell lönesättning
Placeringsort: Luleå
Tillträde: Snarast eller enligt överenskommelse

Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post. Är du intresserad och har frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen kan du kontakta rekryteringsansvarig Lovisa Rosén, lovisa.rosen@byhart.se eller 070-536 95 42.
Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: ByHart AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 juli 2021
  • Ansök senast: 1 augusti 2021

Liknande jobb


VD-assistent

13 mars 2024

Executive Assistent till bolag i framkant!

Executive Assistent till bolag i framkant!

16 februari 2024