OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Katrineholm är en kommun i stark tillväxt där lust är den drivande kraften för skapande och utveckling, för liv, lärande och företagsamhet. Här är allt nära, en timmes tågresa från Stockholm och två timmar från Göteborg. Vi växer - väx med oss!
Vård- och omsorgsförvaltningen arbetar för att människor med särskilda behov och deras anhöriga ska kunna vara trygga och ha förutsättningar att leva som aktiva och självständiga medborgare.
ARBETSUPPGIFTER
Som verksamhetsledare ansvarar du för att strukturerat följa upp verksamheten för att bidra till planeringen samt till att identifiera och prioritera olika utvecklingsområden. Du kommer även att aktivt bidra till måluppfyllelse för beslutade resultatmål.
I rollen ingår att göra utredningar av olika frågor, samla in statistikuppgifter, analysera underlag och utföra omvärldsbevakning.
I tjänsten ingår även att i samarbete med verksamhetschef följa upp att politiska beslut förankras i organisationen och vid behov formulera tillämpbara riktlinjer och rutiner. Du kommer även att vara behjälplig med vissa administrativa uppgifter i form av att till exempel skicka kallelser till ledningsgruppsmöten samt föra protokoll.
Du kommer att ha ett nära samarbete med verksamhetschef och enhetschefer för att på bästa sätt kunna följa upp verksamheten och identifiera möjliga utvecklingsområden.
Då tjänsten är ny finns stor möjlighet för dig att vara med och påverka hur den ska se ut och hur arbetet med planering och uppföljning av verksamheten ska utformas.
KVALIFIKATIONER
För att vara aktuell för tjänsten behöver du ha relevant högskoleutbildning (inom t.ex ekonomi eller samhällsvetenskap) eller motsvarande kompetens. Meriterande är tidigare chefserfarenhet samt erfarenhet av kvalitets-, uppföljnings- och utvecklingsarbete. Erfarenhet av arbete i politisk styrd organisation, ledande position och/eller erfarenhet av verksamhetsområdet är meriterande.
Då du kommer arbeta med uppföljning i olika system behöver du ha en god datorvana och gärna erfarenhet av t.ex TES, Time Care och Lex eller andra liknande system.
Du behöver ha ett strukturerat arbetssätt som innebär att du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Du värdesätter att hålla uppsatta tidsramar samt att hålla ordning och reda i de uppdrag du har.
För att möta tjänstens utmaningar ser vi vikten av att du är en prestigelös person med mycket god analytisk förmåga. Vi ser att du är en person som tycker om att ta stort eget ansvar då du kommer att vara drivande i stora delar av ditt arbete.
Eftersom vi är en stor verksamhet behöver du också ha en helhetssyn och du förstår sammanhanget mellan ekonomi och verksamhet.
Du har en god samarbetsförmåga samt förmåga att uttrycka dig i skrift.
I vår urvalsprocess kommer vi att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Vi ser fram emot din ansökan!
ÖVRIGT
Katrineholms kommun tillämpar individuell lönesättning. Alla erbjuds en heltidstjänst och vi tillämpar en rökfri arbetstid inom hela organisationen.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen (GDPR).
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Per Enarsson
0150-578 20, v 30-31,
Johanna Sjörup
0150-48 80 97, v 32
Fackliga företrädare nås via kommunens växel
0150-570 00
Hannele Hassinen
0150-48 88 90
Kommunal
0150-570 00
Per Enarsson
0150-578 20
Johanna Sjörup
0150-48 80 97
Pia Carlsson
0150-575 15
Ramona Grapenhielm
0150-578 90
Sassa Kusserow
0150-48 84 70