OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du jobba på en plats med optimism och framåtanda? Där saker och ting händer och där du som medarbetare kan trivas och utvecklas? Då är Falkenbergs kommun något för dig.
Falkenberg är en stad på attraktiva västkusten som befinner sig i ständig utveckling. Vi bygger nya bostadsområden, utvecklar våra verksamheter och fler och fler väljer att flytta hit. Det finns också goda möjligheter att pendla till Falkenberg.
Att vara anställd hos oss innebär många möjligheter med chans att kunna växa och utvecklas oberoende av yrkesval. Vi vill skapa en hållbar framtid för vår miljö, våra medarbetare, för våra barn, ungdomar och gamla.
Vi tycker att Falkenbergs kommun som arbetsplats blir bättre av mångfald och söker därför människor med olika bakgrund och erfarenhet.
Vill du hänga med för att tillsammans med oss skapa framtidens hemtjänst i Falkenbergs kommun? I så fall, tveka inte utan sök tjänsten!
ARBETSUPPGIFTER
Som verksamhetsledare kommer du, under ledning av enhetschef, utveckla och driva kommunens hemtjänst in i en spännande framtid. Tillsammans ska du och enhetschef arbeta utifrån kommunens mål och vision och skapa goda möjligheter för kommunens medborgare att bo kvar i sina ordinarie hem, med god vård och omsorg.
Befattningen som verksamhetsledare är underställd enhetschefen och verksamhetsledaren är ersättare för denne vid kortare frånvaro. Verksamhetsledaren är en nyckelperson i verksamheten och tillsammans med enhetschefen den som handleder utvecklar och följer upp brukare, medarbetare och anhöriga. Verksamheten ska utvecklas i nära samarbete med brukarens behov och önskemål. Som verksamhetsledare kommer du att stimulera och vägleda medarbetarna i deras arbete och utveckling.
Du är med i den dagliga driften, som kan vara att se över schema, samarbete med planerare, kundkontakt och samverka med kommunens interna och externa samarbetspartner. I arbetsuppgifterna ingår det även rekrytering, löpande personal- och arbetsmiljöarbete, bemanning och administration.
Tillsammans med enhetschef och medarbetarna utvecklar ni verksamheten utifrån kommunens mål och vision. Din uppgift tillsammans med enhetschef och medarbetare blir att driva och skapa en verksamhet som är attraktiv och ett självklart val för våra medborgare och för medarbetarna.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som vill ha ett stimulerande uppdrag och som gärna har ledarerfarenheter sedan tidigare. Du får gärna ha högskoleutbildning med inriktning mot ledarskap. Din personliga egenskaper är viktiga, du ska ha god förmåga att möta människor och skapa förtroende, trygghet och engagemang. Du ska kunna arbeta självständigt samt organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt. Du har visioner och intresse för fortsatt verksamhetsutveckling. Du ska behärska de vanligaste dataprogrammen. Det är en merit om du har arbetat inom äldreomsorg, har erfarenhet av schemaläggning och känner till socialtjänstlagen.
Körkort är ett krav.
ÖVRIGT
Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk av befarad övertalig personal.
I samband med denna rekrytering undanber vi oss kontakter från rekryteringsföretag och andra annonsörer.
Kontaktpersoner på detta företaget
Bokningscentralen Rekryterare
0346-88 61 81
Facklig representant kan nås via kommunens växel
0346-88 60 00
Linda Ajeti, enhetschef
0346-88 55 40
Facklig representant nås genom kommunens växeln
0346-88 60 00
Ann Karlsson, Enhetschef
0346-88 66 69
Herdis Duphorn, enhetschef
0346-88 53 70
Therese Karlsson, Enhetschef
0346-88 52 58
Heidi Evesson, Enhetschef
0346-88 54 20
Enhetschef Per-Anders Pettersson
0346-88 57 81
Lena Falk, enhetschef
0346-88 53 70